عصر بازار

هیات نظارت بر عملکرد موسسه ثامن الحجج تشکیل شد

عصر اعتبار- مطلع شدیم چند ماهی است کارگروهی با محوریت بانک مرکزی و دستگاه‌های مختلف نظارتی به منظور ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تشکیل و در جهت تقلیل دغدغه‌های موجود میان مردم و سپرده‌‌گذاران این موسسات تصمیم‌هایی نیز گرفته است. حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی، در گفتگو با روابط‌عمومی بانک‌مرکزی، از تشکیل هیات نظارت برای ساماندهی موسسه تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج خبر داد و از سپرده‌گذاران درخواست کرد تا با حفظ آرامش، برای ساماندهی موسسه مذکور به این هیات کمک کنند.

هیات نظارت بر عملکرد موسسه ثامن الحجج تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

    با توجه به طرح  مباحث و دغدغه‌هایی نسبت به موسسات غیرمجاز در جامعه و ایجاد نگرانی سپرده‌گذاران در قبال سپرده‌های خویش از جمله موضوع موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج ، لطفاً تمهیدات و اقدامات بانک مرکزی در این خصوص را توضیح فرمایید.

    قبل از پاسخ سوال شما لازم است به این نکته اشاره کنم که اگرچه بانک‌مرکزی طی سالیان اخیر مکرراً از هموطنان درخواست کرده است قبل از سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی در ارتباط با مجوزدار بودن موسسه و فعالیت قانونی آن کسب اطلاع کنند، لیکن متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی به این هشدارهای بانک مرکزی بی‌توجه بوده‌اند، بر این اساس ضمن تاکید بر این موضوع که سپرده‌گذاران قبل از هرگونه سپرده‌گذاری در موسسات پولی از مجاز بودن فعالیت آنها اطمینان حاصل کنند، باید عرض کنم که بر اساس مسئولیت محوله از سوی شورای عالی امنیت ملی به بانک‌مرکزی، کارگروهی به منظور ساماندهی فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز، از جمله موسسه اعتباری ثامن‌الحجج با حضور دستگاه‌های نظارتی و با محوریت بانک مرکزی از اواخر سال گذشته تشکیل شده است. این کارگروه طی برگزاری جلسات متعدد کوشیده است سازکاری برای اعمال نظارت موثرتر بر اینگونه موسسات و رفع نگرانی‌های احتمالی سپرده‌گذاران مربوط به آنها پیشنهاد کند.

    آیا سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج با تشکیل این کارگروه و تصمیمات آن می‌توانند از محفوظ بودن سپرده‌های خویش مطمئن باشند؟
    ببینید! این تعاونی تا کنون تحت نظارت بانک مرکزی نبوده و حتی تا ماه‌های گذشته به درخواست‌های بانک مرکزی برای قرار گرفتن در مسیر ساماندهی و دریافت مجوز کمتر توجه کرده است. خوشبختانه با تشکیل کارگروه ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی قرار شده است  برای صیانت از منافع سپرده‌گذاران ورود جدی و فعال‌تری صورت گیرد و بر اساس تصمیمات متخذه انشالله به زودی با هماهنگی‌های صورت گرفته هیات نظارتی متشکل از نمایندگان برخی از حوزه‌های تاثیرگذار با همکاری هیات مدیره و مدیرعامل موسسه مذکور، اعمال نظارت بر تصمیمات و فعالیت‌های این نهاد مالی بیشتر خواهد شد. بنابراین، موسسه ثامن‌الحجج با اولویت حفظ منابع متعلق به سپرده‌گذاران مورد ارزیابی قرار گرفته، هیات نظارت برای روان‌سازی امور نهایت تلاش را خواهد کرد. به این ترتیب، انتظار می‌رود سپرده‌گذران با حفظ آرامش اجازه دهند مدیریت موسسه و هیات نظارت اقدامات خود را در جهت صیانت از منافع ایشان، به نحو احسن به انجام رسانند.

    گفته می‌شود بانک مرکزی حساب‌های این تعاونی را نزد چند بانک مسدود کرده است، آیا این اقدامات در راستای اجرایی شدن تصمیماتی که به آن  پرداختید صورت گرفته است؟
    بانک مرکزی ، هیچ‌کدام از حساب‌های موسسه ثامن‌الحجج را متوقف نکرده و دستور انسداد نداده است.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو