عصر بازار

روز آتش زدن به مال در جمعه سیاه

بزرگترین حراجی دنیا چقدر درآمد دارد؟

عصر اعتبار- در اغلب کشورهای اروپایی،قاره آمریکا و بعضی از کشورهای آسیایی روز ۲۷ نوامبر حراجی های بزرگی برگزار می شود که به جمعه سیاه معروف است.

بزرگترین حراجی دنیا چقدر درآمد دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، به بزرگترین حراجی در سال موسوم به block friday نزدیک شده ایم. مسیحی ها در کشورهای اروپایی و آمریکا روز بعد از شکرگزاری یعنی جمعه را روز جمعه سیاه می شناسند؛به این دلیل که فروشگاههای بزرگ قیمت محصولات خود را نصف و یا کمتر از یک سوم کاهش می دهند و به عبارتی آتش به مال خودشان می زنند! امسال black friday یا جمعه سیاه  27 نوامبر(6 آذر) است.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٫ به طور رسمی یا غیر رسمی این روز شروعی برای حراج تعطیلات شناخته می شود.فروشگاه ها و مغازه ها برای جلب کردن مشتری حراج های مختلفی مانند حراج های ساعتی می گذارند.مردم ساعت ها در صف می ایستند تا مغازه باز شوند و خرید ارزانی را داشته باشند.اکثر مغازه ها گزینه هایی دارند که مشتری ها را جذب کند.برای افرادی که دنبال خرید های ارزان هستند بزرگترین برنامه شان می تواند «جمعه سیاه» باشد.جمعه سیاه علاوه بر آمریکا در کشور های دیگری مانند بریتانیا،هند، مکزیک، کانادا و... برگزار می شود.

    حالا چرا جمعه سیاه و مثلا قرمز نه؟

    فروشگاه ها و مغازه ها برنامه ریزی دارند که بر مبنای آن  کلاهای خود را از اول سال می فروشند و به زمانی از سال که می رسند دیگر هر چه بفروشند، فقط برایشان سود حساب می شود.انها در این روز خط قرمز فروش را رد کرده اند و وارد خط سیاه شده اند. اسم بلک فرایدی(جمعه سیاه) از این تئوری گرفته شده است. یعنی فروشگاه ها و خرده فروش ها تا نوامبر فروش کرده اند و وارد سود خالص شده اند. چون در 11 ماه قبل فروشندگان دغدغه فروش را پشت سر گذاشته اند به همین دلیل حراج های فوق العاده با تخفیف های 10 درصد تا 80 درصد برگزار می شود.این فروش تا روز کریسمس سود خالص حساب می شود.

    گزارش ها حاکی است، طی چهار روز در حراج بلک فرایدی در سال 2014 پنجاه میلیارد و900 میلیون دلار خرید در جمعه سیاه انجام شده که البته این رقم حدود 11 درصد کمتر از سال قبل بوده است.

    این حراج ها تخفیف های ویژه ای هم دارند، به همین دلیل افراد قبل از باز شدن فروشگاه ها صف می بندند و یا حتی از روزهای قبل جلوی مغازه چادر می زنند و منتظر باز شدن مغازه های حراجی می شوند تا بتوانند اولین کسانی باشند که وارد مغازه شده و خرید می کنند.

    افراد برای این که بتوانند به خرید خود سریع برسند، همدیگر را هل هم می دهند.حتی گاهی رفتار های غیر انسانی و حمله به فروشگاه ها دیده می شود. افراد قوی و توانمند معمولا اولین خریداران هستند.اما هستند برخی از افراد  که در هجوم برای خرید زیر و دست و پا زخمی یا حتی کشته می شوند و راهی بیمارستان می شوند.

    جالب است بدانید که سال گذشته در جمعه سیاه یا بلک فرایدی 7 نفر کشته شده و 98 نفر زخمی شدند.در یکی از رسانه های معتبر آمریکا نوشته شده بود«شانس کشته شدن افراد در بلک فرایدی بیشتر از حمله توسط کوسه است.»

    اخیرا جمعه سیاه یا بلک فرایدی به طور آنلاین نیز برگزار می شود. شرکت هایی مانند علی بابا و  آمازون حراج های فوق آلعاده را در ساعات های مشخصی می گذارند و خریداران به طور آنلاین می توانند خرید کنند و از هجوم مردم و زخمی شدن یا کشته شدن زیر دست و پا در امان بمانند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو