عصر بازار

رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد:

صادرات طلا پس از ۱۵ سال در خراسان رضوی از سرگرفته شد

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد گفت: صادرات طلا پس از ۱۵ سال در خراسان رضوی از سرگرفته شد.

صادرات طلا پس از ۱۵ سال در خراسان رضوی از سرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، باقر معبودی‌نژاد اظهار داشت: صادرات طلا در 15 سال اخیر از خراسان رضوی متوقف شده بود و این اتفاق می‌تواند کمک دهنده به ارتقای این صنعت باشد.

    وی با اشاره به ارزآوری و تولید ارزش افزوده بالا در صادرات طلا، خاطرنشان کرد: اگر بتوان ساز و کارهای موجود را بیش از این تسهیل کرد در واقع وضعیت این صنعت در خراسان رضوی بهبود یافته و مشکلات اقتصادی به واسطه اشتغالزایی آن تا حدودی رفع می‌شود.

    رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد با بیان اینکه قیمت طلا هم اکنون پس از چند دوره رکود ثابت شده است، گفت: قیمت طلا در بازار مشهد با قدری نوسان حدود 92 هزار تومان است.

    معبودی نژاد افزود: البته باید در نظر داشت که به علت رکودی که در بازار  طلا و جواهر وجود دارد، قیمت‌های داخلی قدری از بهای طلا در بازارهای جهانی کمتر است.

    وی در توضیح علل رکود بازار طلا و جواهر در مشهد، تصریح کرد: این موضوع از بازار کلی ایران تبعیت دارد و یکی از دلایل آن نیز میزان ارزش افزوده‎‌ای است که برای بخش طلا و جواهر در نظر گرفته شده است.

    رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد افزود: میزان 9 درصد مالیات برای طلا بسیار زیاد بوده و رغبت افراد را برای خرید کاهش می‌دهد با توجه به این موضوع طرحی به محلس ارائه شده که در آن ذکر شده از اصل طلا مالیات بر ارزش افزوده دریافت نشده و تنها از سود و اجرت آن این وجه دریافت نشود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی