عصر بازار

راهکارهای توسعه فعالیت‌های بانک ملی ایران بررسی شد

عصر اعتبار- دکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی ایران در همایش بررسی عملکرد شش ماهه اول سال جاری که با حضور مسئولان ارشد ستاد و صف این بانک در سالن همایش حافظ برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج به تبیین وضعیت فعلی و راهکارهای توسعه فعالیت‌های بانک ملی ایران پرداخت و ابراز داشت: به علت پاره‌ای رقابت‌های ناسالم در سیستم بانکی، قیمت تمام شده پول برای بانک‌های کشور ظرف یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است لذا لازم است بانک‌ها به سمت توسعه خدمات بانکی حرکت کنند.

راهکارهای توسعه فعالیت‌های بانک ملی ایران بررسی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، وی، درآمدهای ارزی، بانکداری الکترونیک، ضمانتنامه‌ها و اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی را جزو درآمدهای غیر مشاع تاثیرگذار در صورت‌های مالی بانک عنوان کرد و گفت: بانک ملی ایران ظرف چند ماه باقی مانده تا پایان سال به طور ویژه در زمینه بانکداری الکترونیکی، صدور ضمانتنامه‌ها و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی فعالیت خواهد کرد و قطعاً این بخش از خدمات بانکی نسبت به سایر فعالیت‌های بانک تمایز ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.
    مدیر عامل بانک ملی ایران وضعیت سپرده‌های موثر بانک ملی ایران را در مقایسه با سایر بانک ها مطلوب عنوان کرد و خواستار تلاش بیشتر همکاران در جذب منابع برای اعطای تسهیلات بیشتر به آحاد مردم شد. وی گفت: نسبت مطالبات معوق به تسهیلات همانند سال گذشته زیر ده درصد است لذا وضعیت وصول مطالبات در بانک ملی ایران با توجه به شرایط اقتصادی کشور و سایر بانک‌ها مناسب بوده و با عزم جدی همکاران این روند باید مطلوب‌تر شود.
    وی گفت: افزایش نیافتن سرمایه، بدهی دولت به بانک و تسهیلات تکلیفی سه مشکل اساسی بانک ملی ایران است که ناشی از عملکرد بانک نبوده و درآمد بانک را به طور اساسی تحت تاثیر قرار داده است و در صورت رفع این مشکلات، وضعیت بانک ملی ایران به یکباره ارتقای چشمگیری خواهد یافت.
    مدیر عامل بانک ملی ایران بر لزوم رعایت نرخ سود سپرده‌ها بر اساس توافقنامه مشترک توسط بانک‌ها نیز تاکید کرد و گفت: از اول آذر کنترل ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته و موارد تخلف به بانک مرکزی اعلام خواهد گردید.
    وی سرکشی مسئولان به شعب برای نظارت بر نحوه پاسخگویی و سرویس‌دهی به مشتریان را خواستار شد و ادامه داد: من به آینده بانک ملی ایران خوشبینم و قطعاً با رفع تحریم‌ها و افزایش درآمدهای ارزی و کارمزدی بانک در حوزه بین الملل و از طرفی بهبود وضعیت اقتصادی و باز شدن دست دولت و پرداخت مطالبات، وضعیت بانک ملی ایران ارتقای چشمگیری خواهد یافت.
    در این جلسه راهکارهای گسترش و توسعه خدمات بانکی خصوصاً در حوزه بانکداری الکترونیک، ضمانتنامه‌ها و گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد. در پایان این همایش تعدادی از واحدهای برتر در حوزه‌های عملکردی مختلف و همچنین تنی چند از مدیران بازنشسته بانک مورد تقدیر قرار گرفتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی