عصر بازار

ارز مورد نیاز زائران اربعین در ایلام تامین شد

عصر اعتبار- - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ارز مورد نیاز زائران اربعین جهت دریافت ویزا در این شهر تامین شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

ارز مورد نیاز زائران اربعین در ایلام تامین شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حشمت الله عسگری روز پنجشنبه اظهار کرد: ارز مورد نیاز برای صدور ویزا به هر میزان و حجمی از سوی بانک مرکزی تامین شده و در اختیار بانک ملی ایلام قرار گرفته است.
    وی افزود: نمایندگان حج و زیارت بر اساس تعداد مانیفست های صادر شده به بانک ملی مراجعه و ارز مورد نیاز را دریافت می کنند.
    معاون استاندار ایلام یادآور شد: زائران باید تمامی مدارک مورد نیاز برای صدور مانیفست را ارائه دهند تا مشکلی در روند صدور ویزا و پرداخت ارز برای آنان ایجاد نشود.
    عسگری تاکید کرد: حجم افراد درخواست کننده صدور ویزا در شهرهای ایلام و مهران به حدی است که چهار مرکز تعیین شده جوابگوی زائران نیست و همین موضوع باعث ازدحام و معطلی آنها شده است لذا در صددیم از ظرفیت دفاتر پیشخوان و سایر ارگان ها برای سرعت بخشی در روند صدور ویزا استفاده کنیم.
    وی کمبود صرافی در ایلام را از دلایل بروز مشکل کمبود ارز در استان اعلام کرد و گفت: تاکنون پنج متقاضی برای راه اندازی صرافی در ایلام اعلام آمادگی کرده اند ولی بر اساس مقررات بانک مرکزی این افراد باید تحصیل کرده رشته اقتصاد بوده و تجربه کار در این حوزه را داشته باشند.
    معاون هماهنگی استاندار ایلام تاکید کرد: مسئولان استان از کسانیکه شرایط لازم برای راه اندازی صرافی در ایلام را با توجه به نیاز استان داشته باشند استقبال کرده و رایزنی ها و پشتیبانی های مورد نیاز برای تسریع در فعالیت این مراکز انجام خواهند داد.
    با وجود آنکه مقامات کشور و استان ایلام طی روزهای گذشته در اطلاعیه های متعدد خواستار تهیه ویزا از سوی زائران در شهرهای مبدا حرکت خود شده بودند ولی تعداد زیادی از آنها به ایلام برای اخذ ویزا مراجعه می کنند که بدلیل محدودیت امکانات در این استان روند صدور ویزا با مشکلاتی روبرو شد و برخی از زائران چند روز در شهرهای ایلام و مهران معطل شدند.
    بر اساس اعلام مدیر حج و زیارت ایلام تا روز گذشته بیش از 15 هزار ویزا اربعین در نمایندگی های این سازمان در استان صادر شده است.

     جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی