عصر بازار

نماینده مجلس:

قانون مالیات بر ارزش افزوده بازبینی می شود

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس و کمیسیون های مربوطه مورد بازبینی قرار می گیرد.

قانون مالیات بر ارزش افزوده بازبینی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر جمعه شب در دیدار با فعالان اقتصادی سبزوار اظهار کرد: گاهی مشاهده می شود نحوه نادرست اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سبب نارضایتی اصناف، بخش تولید و فرارهای مالیاتی شده است.
    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نارضایتی بخش اصناف و تولید کشور از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بجا و قابل توجه است.
    وی ادامه داد: زیرساخت های لازم برای اجرای این قانون در گذشته فراهم نشده بود و همین امر امروز نارضایتی هایی را در پی دارد.
    سبحانی فربا بیان اینکه فرآیند های اجرای این قانون باید در قالب سیستم مکانیزه اخذ مالیات اجرا شود افزود: به سبب اینکه این فرآیند تکمیل نیست و در برخی موارد دارای نقص است، مالیات بر ارزش افزوده گاهی در چند نوبت از تولید کننده، فروشنده و مصرف کننده گرفته می شود در حالی که این نوع مالیات فقط باید یکبار و از یک بخش گرفته شود.
    نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنگری در قانون اخذ مالیات بر درآمد نیز گفت: با وجود بازنگری در قانون اخذ مالیات ها، افرادی با استفاده از ضعف های موجود در حوزه اخذ مالیات، فرار مالیاتی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
    وی نبود سامانه مکانیزه اخذ مالیات را مهمترین دلیل پنهان ماندن فرارهای مالیاتی دانست و افزود: اگر از سیستم مکانیزه اخذ مالیات در حوزه کسب و کار استفاده شود جلو فرارهای مالیاتی نیز گرفته می شود و مالیات به صورت واقعی از اشخاص اخذ می گردد.
    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای و فرصت های اقتصادی دوران پساتحریم اظهار کرد: این دوران فرصت خوبی برای توسعه زیرساخت های اقتصادی کشور است و دولت نیز با تدوین بسته های اقتصادی و حمایتی خاص به دنبال بهره برداری از این فرصت مهم است.
    سبحانی فر بابیان اینکه دوران پسا تحریم و فرصت های اقتصادی آن بهترین زمان برای حل معضل بیکاری در کشور می باشد گفت: در این زمینه باید طوری برنامه ریزی شود که ایران تبدیل به قطب سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مختلف شود و این سرمایه گذاری و رونق اقتصادی به ایجاد اشتغال و افزایش کارآفرینی منجر گردد.
    وی ادامه داد: باید مراقب بود در دوران پساتحریم ایران به یک کشور مصرف کننده محصولات خارجی تبدیل نشود و از موضوعاتی که در این زمینه باید مورد توجه باشد برنامه ریزی برای جلوگیری از سرگردانی سرمایه گذاران داخلی و ترغیب به مشارکت آنان در امر سرمایه گذاری است.
    این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسته های اقتصادی دولت و در قوانین مورد تصویب مجلس توجه بسیار به ترغیب سرمایه گذار ایرانی و ارائه تسهیلات به آنان شده است گفت: سرمایه گذاری خارجی در کشور زمانی موفق است که ما به سرمایه گذار داخلی نیز توجه کنیم.
    وی افزود: حضور سرمایه گذار خارجی در کشور سبب ایجاد اشتغال، وارد شدن دانش فنی به کشور، افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی و بهره وری درست از استعداد های داخلی می شود و شناخت سرمایه گذار ایرانی از وضعیت اقتصادی و منابع کشور در ابعاد مختلف نیز در کنار این مزیت ها در رونق بازار اقتصادی کشور موثر است.
    سبحانی فر با بیان اینکه در بسته های حمایتی دولت سهم سرمایه گذار ایرانی 51 درصد و سهم سرمایه گذار خارجی 49 درصد در هر سرمایه گذاری مشترک در نظر گرفته شده است افزود: در این بسته های حمایتی از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ویژه ای در اختیار سرمایه گذار ایرانی گذاشته می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی