عصر بازار

کاهش سرمایه‌گذاری و صادرات

اقتصاد یونان همچنان آب می‌رود

عصر اعتبار- موسسه ملی آمار یونان اعلام کرد: انقباض اقتصادی این کشور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ بیش از برآوردهای پیشین شتاب گرفته است.

اقتصاد یونان همچنان آب می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، داده‌های آماری اصلاح شده موسسه ملی آمار یونان که روز گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد اعمال سیاست‌های کنترل سرمایه که با هدف حمایت از بانک‌ها شروع شده، سرمایه‌گذاری در یونان را دچار اختلال کرده و باعث شده تا اقتصادی این کشور در سه‌ماهه سوم سال 2015 با سرعتی بیشتر از برآوردهای گذشته منقبض شود.

    به‌گزارش خبرگزاری رویترز، تولید ناخالص داخلی یونان حدفاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر در مقایسه با سه‌ماهه دوم 0.9 درصد کاهش یافته است که این کاهش نسبت به برآورد 0.5 درصدی گذشته، سریع‌ترین سقوط محسوب می‌شود.

    بنابر آمار، همچنین اندازه اقتصاد 173 میلیارد یورویی یونان در سه‌ماهه سوم سال در مقایسه با برآورد 0.4 درصدی قبلی، 1.1 درصد تحلیل رفته است. «نیکوس ماگیناس»، اقتصاددان بانک ملی یونان می‌گوید: قرائت‌های جدید از اقتصاد یونان نشان می‌دهد، میزان سرمایه‌گذاری در کشور به شدت کاهش یافته ضمن اینکه سیاست‌های کنترل سرمایه‌ نیز در نهایت منجر به سقوط حجم صادرات شده است.

    داده‌های مرکز آمار یونان نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری سودمند در این کشور در مقایسه با سه‌ماهه دوم 7 درصد و میزان صادرات نیز 7.1 درصد کاهش یافته است. همچنین، میزان هزینه مصرف‌کننده نیز یک درصد کاهش داشته ضمن اینکه کاهش 16.9 درصدی واردات نیز به کاهش تاثیرات رکود بر اقتصاد یونان کمک کرده است.

    دولت یونان پیش‌بینی کرده اقتصاد این کشور امسال خط مستقیمی را طی کند و در سال 2016 میلادی حدود 0.7 درصد منقبض شود. این درحالی است که هم اتحادیه اروپا و هم سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) امسال برای این کشور انقباض 1.4 درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند. درحالی که بانک ساخت و ساز و توسعه اروپا این رقم را 1.5 درصد پیش‌بینی کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو