عصر بازار

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد

تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی

عصر اعتبار- - قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی از پایان تیرماه به ۳۱ خردادماه خبرداد و گفت: این تغییر به منظور ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مودیان مالیاتی صورت گرفت.

تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، محمد قاسم پناهی با اشاره به اینکه قانون مالیات‌های مستقیم با رویکردی عدالت‌نگر و مودی‌محوری تصویب و ابلاغ شده‌است، اظهار کرد: یکی از تغییراتی که در قانون مالیات‌های مستقیم صورت گرفته‌است، تغییر مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان اشخاص حقیقی است.

    وی افزود: تا قبل از تصویب این قانون کلیه مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی، مالکین واحدهای اجاری و اکثر اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه فرصت داشتند، اظهار نامه مربوط به درآمدهای عملکرد سال قبل خود را به ادارات امور مالیاتی ارائه نمایند و متاسفانه اغلب مودیان، این کار را به روزهای آخر ماه موکول می‌کردند؛ درنتیجه به علت حجم و تراکم زیاد اظهارنامه‌ها مشکلات متعددی برای مودیان و کارکنان سازمان ایجاد می‌شد.

    قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در قانون جدید موعد ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی صاحبان مشاغل از تیر ماه به خرداد ماه تغییر یافته، عنوان‌کرد: این تغییرات با رویکرد تسهیل و تسریع در ارائه اظهارنامه مالیاتی، افزایش اعتماد و اطمینان مودیان به ثبت اطلاعات و داده‌های مربوطه، افزایش راندمان ارائه خدمات در زمان دریافت اظهارنامه های مالیاتی توسط ماموران و کارکنان سازمان است.

    پناهی تصریح‌کرد: پس از اجرای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال95، مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد عملکرد سال 1394 و سال‌های بعد مودیان اشخاص حقیقی (کلیه صاحبان مشاغل) تا پایان خردادماه هر سال و موعد مقرر ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی همانند گذشته، چهار ماه پس از سال مالی آنها خواهد بود که چون سال مالی اکثر اشخاص حقوقی مطابق سال شمسی است بنابراین مهلت تسلیم اظهارنامه آنها 31 تیرماه هر سال خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو