عصر بازار

چهاردولی مطرح کرد؛

اعطای تسهیلات ساخت مسکن مفیدتر از تسهیلات خرید است

عصر اعتبار- یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس معتقد است بسته‌های حمایتی دولت برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن است بسیار مفیدتر از تسهیلات برای خرید است.

اعطای تسهیلات ساخت مسکن مفیدتر از تسهیلات خرید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی‌نعمت چهاردولی با اشاره به بستر اقتصادی دولت،‌ گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود موجود در جامعه، این بسته‌های اقتصادی قطعاً می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

    وی ادامه داد: دولت یازدهم از ابتدا دو سیاست اجرایی کردن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و کنترل تورم را در پیش گرفت و زمانی که قانون هدفمندی اجرا شود از تزریق پول در جامعه جلوگیری می‌شود؛ چرا که بسیاری از سوبسیدها برداشته‌ می‌شود.

    نماینده ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: سیاست بعد از کنترل تورم، گرفتن نقدینگی از دست مردم است، اما وقتی به مردم نقدینگی و تسهیلات داده نشود، چرخه اقتصادی دچار مشکلاتی شده و جامعه دچار رکود اقتصادی می‌شود.

    چهاردولی همچنین تصریح کرد: اگر بخواهیم رکود را از بین برده و به چرخه اقتصادی درستی وارد شویم و از درون‌داده‌های کشور حمایت کنیم باید بتوانیم نقدینگی را به بازار تزریق کنیم و جای تزریق خیلی اهمیت دارد؛ چرا که اگر نقدینگی به خودروسازی تزریق شود می‌بینیم این صنعت نمی‌تواند کار خاصی در جامعه انجام دهد، اما اگر این هزینه وارد بخش مسکن شود با فعالیت این بخش 70 نوع کارخانه فعال می‌شود و باعث ایجاد اشتغال و پویایی در اقتصاد خواهد شد.

    این عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: تسهیلات در حد توان موسسات تولیدی باید به آنها داده شود که یکی از کارهای جدید دولت نیز این است که برای ساخت مسکن وام 90 میلیونی می‌دهند که این تأکید بر ساخت خیلی بهتر از اعطای تسهیلات برای خرید مسکن است.

    چهاردولی در پایان تأکید کرد: بسته‌های حمایتی دولت باید به دو نکته توجه کند، یکی اینکه سودهای بانکی در حد توان پرداخت باشد، همچنین از لحاظ زمانی درازمدت باشد که امکان استفاده برای همه اقشار جامعه وجود داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو