عصر بازار

برای حمایت از باداب سورت

قدردانی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بانک کشاورزی

عصر اعتبار- دکتر مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارسال لوح سپاس ، اهتمام و حمایت های بی دریغ مادی و معنوی دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی برای حمایت مادی و معنوی از برنامه پاکسازی و احیاء دومین میراث طبیعی کشور «چشمه های پلکانی باداب سورت » را ستود و از این اقدام ارزشمندکه به منظور پاسداشت، آگاهی بخشی و ایجاد فرهنگ عمومی حفاظت و صیانت از مواریث ملی و طبیعی کشور انجام شده بود تجلیل کرد.

قدردانی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بانک کشاورزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در پی حمایت مادی و معنوی بانک کشاورزی از برنامه پاکسازی و احیای چشمه های رنگین باداب سورت و بهینه سازی محیط اطراف این اثر نادر طبیعی ملی که به همت کمپین «قلب من برای میراثمان می تپد» در مهرماه سال جاری انجام شد، دکتر مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارسال لوح سپاس از دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی قدردانی کرد.

    بر اساس این گزارش  برنامه پاکسازی و احیای این میراث ملی و جاذبه طبیعی نادر که در معرض خطر نابودی قرار دارد روز جمعه 24 مهرماه به همت کمپین "قلب من برای میراثمان می تپد" و با حمایت مادی و معنوی بانک کشاورزی به اجرا درآمد و طی آن بالغ بر 70 نفر از ایرانیان علاقمند نسبت به پاکسازی، احیا و بهینه سازی محیط چشمه ها و حوضچه های رنگین باداب سورت اقدام کردند.

    این گزارش می افزاید نصب تابلوهای تفسیری ، آموزشی و تحذیری و رونمایی از آن ها توسط جامعه محلی ، ایجاد مسیر سنگچین برای تردد استاندارد گردشگران، پاکسازی حوضچه ها و محیط اطراف و لایروبی آبراهه ها برای احیای حوضچه ها از جمله اقداماتی بود که با حمایت مادی و معنوی بانک کشاورزی توسط این گروه انجام پذیرفت.

    شایان ذکر است  اتحادیه انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کل کشور، باشگاه فرهنگ و طبیعت، موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران ، اداره کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست ، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، دیگر حامیان معنوی این برنامه تاثیر گذار و ملی بودند.

    در ادامه این گزارش آمده است : چشمه های باداب سورت و حوضچه های رسوبی رنگین آن در منطقه چهاردانگه استان مازندران قرار دارد و دومین اثر طبیعی ملی ثبت شده کشور و یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در سطح جهان است که متاسفانه به دلیل رعایت نکردن استانداردهای گردشگری، ریختن زباله و تردد غیر اصولی بازدیدکنندگان در معرض خطر نابودی کامل قرار گرفته است.

    در پی ، متن این لوح سپاس را مشاهده می فرمایید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو