عصر بازار

شنبه ۷ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر اعتبار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۴.۰۹.۰۷ در بازار برق بورس انرژی ۴,۶۰۵ مگاوات برق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات گذشته کاهش ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مبین سرمایه، روند نزولی و ملایم میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نسبت به روزهای گذشته شیب بیشتری به خود گرفت و کاهش 0.6 درصدی را به ثبت رساند.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز شیب بیشتری به خود گرفته و در نزدیکی 380,000 ریال قرار دارد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، بیشترین حجم معاملات مربوط به نمادهای کم باری بود که در اواسط بازار با کاهش قیمت همراه شدند؛ در ادامه با نزدیک شدن به انتهای بازار نمادهای بار پایه نیز با کاهش مواجه شدند که در این نمادها نیز معاملاتی به ثبت رسید. در بازار امروز شاهد شکل گیری فضای رقابتی در سمت عرضه و عدم تمایل به افزایش قیمت از سوی خریداران بودیم که می تواند یکی از دلایل کاهش حجم معاملات در نمادهای بارپایه قلمداد شود.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940916 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940916 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در انتهای دوره قیمت پس از صعودی موقت شیبی ملایم و نزولی به خود گرفته و در حال نزدیک شدن به قیمت 380,000 ریال می‌باشد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است روندی کاملاً صعودی بوده و تا قیمت 333,000 ریال رشد کرده است.
    در این نماد تا به امروز 3,818 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 27.08.1394 با 1,251 مگاوات می‌باشد.


    روند نماد 13930916 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی