عصر بازار

یک مقام مسئول بانک مرکزی:

بانک مرکزی معادل ریالی اسناد خودروسازان را می‌پردازد

عصر اعتبار- مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌های سپه و تجارت بخشی اسناد فروش خودرو را ارسال کرده‌اند، گفت: بانک مرکزی هم همان روز معادل ریالی اسناد ارائه شده را به این دو بانک اعطا کرد.

بانک مرکزی معادل ریالی اسناد خودروسازان را می‌پردازد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، محمد علی کریمی   با بیان اینکه اولین اعتبار تسهیلات خرید خودرو روز چهارشنبه به بانک‌های سپه و تجارت اعطا شد، اظهارداشت: این دو بانک روز چهارشنبه گذشته بخشی از اسناد خرید خودرو را به بانک مرکزی ارائه کردند و بانک مرکزی هم همان روز معادل ریالی اسناد ارائه شده را به آنها اعطا کرد.

    وی افزود: بانک‌های عامل در طرح تسهیلات خرید خودرو بانک‌های ملت، صادرات، پارسیان، سپه و تجارت هستند.

    مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی به محض دریافت اسناد خودروسازان از بانک‌های عامل، اعتبار لازم را در همان روز تخصیص خواهد داد.

    کریمی تاکید کرد: بانک‌های عامل در صورت تکمیل بودن اسناد و مدارک، آنها را از خودروسازان تحویل می‌گیرند.

    براساس بسته خروج از رکود، اسناد معامله خودروسازان به بانک‌ها ارائه می‌شود و بانک‌ها هم با تنزیل این اسناد نزد بانک مرکزی، اعتبار لازم را به بانک عامل و بانک عامل به خودروساز اعطا می‌کنند.

    بعد از اتمام ثبت نام‌ها، خودروسازان اسناد را ارائه کردند اما بخش اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد اسناد خودروسازان کامل نیست و ظهرنویسی چک‌ها رعایت نشده است.

    به همین دلیل شرکت‌های خودروساز در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های خود تاکید کردند تا زمانی که بانک مرکزی تسهیلات را پرداخت نکند، هیچ خودروی واگذار نشود.

    طبق آخرین خبرها تا هفته گذشته قرار بود از روز شنبه اعطای تسهیلات به خودروسازان شروع شود اما نمایندگی‌های فروش خودرو اعلام کردند از سوی شرکت‌های خودروساز بخشنامه‌ای مبنی بر آغاز واگذاری خودروها به دست ما نرسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی