عصر بازار

رئیس اتحادیه فرش دستباف :

ضرورت برخورداری فرش دستباف از وام ده میلیونی کالا

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه فرش دستباف گفت: فرش دستباف به عنوان نماد فرهنگ ایرانی و حدود ده میلیون شاغل در این حوزه باید از وام ده میلیون تومانی کالا برخوردار شود.

ضرورت برخورداری فرش دستباف از وام ده میلیونی کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیدمجتبی عراقچی افزود : متاسفانه طرح خروج از رکود فقط شامل کالاهای کارخانه ای است و فرش دستباف مشمول ان نمی شود.
    وی ادامه داد: فرش ماشینی به عنوان یک کالای کارخانه ای و با صد هزار شاغل در این سبد کالایی قرار گرفته است اما فرش دستباف با حدود دو میلیون بافنده فعال و هنرمند در سطح کشور در این سبد کالایی قرار نمی گیرد.
    عراقچی با اشاره به اینکه پیشنهاد ارائه این کالا را در سبد کالایی وام ده میلیونی به وزارت صنعت داده ایم ، گفت : به دنبال راهکاری هستیم تا زیر نظر اتحادیه اقدامات لازم را در زمینه انجام دهیم.
    وی با اشاره به رکود در این بازار اظهار داشت: بازار فرش دستبافت مانند بازارهای دیگر با رکود مواجه است و متاسفانه شاغلان در این حوزه هر روز به دنبال تغییر شغل هستند.
    رییس اتحادیه فرش دستبافت افزود: حدود 90 درصد فرش دستبافت صادر می شود و چون این حوزه با رکود زیادی مواجه است ، بازار فرش دستبافت هم با رکود زیادی مواجه است.
    وی درباره بازارهای داخلی گفت : خریداران داخلی امکان تبدیل فرش مستعمل خود را به فرش نو ندارند و به همین دلیل بازارهای داخلی هم با رکود روبروست.
    عراقچی افزود : صادرکننده ها هم به دلیل نبودن بازار فرش مستعمل نمی توانند صادرات داشته باشند.
    رئیس اتحادیه فرش دستبافت درباره علت دیگر رکود در بازار فرش اظهار داشت : فرش دستبافت یک هنر صنعت است و از لحاظ هنری حرف اول را در دنیا می زنیم و در زمینه صادرات فرشهای هنری مشکلی نداریم اما به دلیل گران تمام شدن تولیدات داخلی برای کالای صنعتی دچار مشکل هستیم.
    وی افزود: به دلیل ارزان بودن کارگر در کشورهایی چون افغانستان ، پاکستان و هند و ارزان تمام شدن قیمت فرش های دستبافت این کشورها ، فروش در کشور ما با مشکل روبرو شده است.
    عراقچی خاطر نشان کرد: این کشورها توانسته اند با ارائه فرشهای ارزان قیمت در عرصه رقابت از ما پیشی بگیرند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو