عصر بازار

تغییرات نرخ اجاره‌بها از تابستان تا تابستان در منطقه به منطقه تهران

عصر اعتبار- :در گزارش مرکز آمار ایران متوسط نرخ رهن و اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه یک بیشترین و در منطقه ۱۹ کمترین است که به ترتیب ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۴۷۰ تومان اعلام شده است.

تغییرات نرخ اجاره‌بها از تابستان تا تابستان در منطقه به منطقه تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، حداقل، حداکثر و متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی و درصد تغییرات آن نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به تفکیک مناطق شهرداری شهر تهران آمده است.

    گران‌ترین منطقه برای اجاره‌نشینی کدام است؟

    در این گزارش مرکز آمار ایران متوسط نرخ رهن و اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه یک بیشترین و در منطقه 19 کمترین است که به ترتیب 34 هزار و 100 تومان و 10 هزار و 470 تومان اعلام شده است.

    کدام منطقه بیشترین و کدام منطقه کمترین افزایش اجاره‌بها را داشت؟

    بر اساس این گزارش مرکز آمار، نرخ رهن و اجاره کل شهر تهران در تابستان 94 در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 11.7 درصد افزایش یافته است که این افزایش نرخ در تمامی مناطق مشاهده می‌شود، اما در میان مناطق 22گانه شهرداری تهران، منطقه دو با 12.8 درصد بیشترین و منطقه 19 با 9.2 درصد کمترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

    درصد تغییر تعداد معاملات رهن و اجاره نسبت به تابستان 93 در 22 منطقه تهران

    طبق آنچه در گزارش مرکز آمار آمده، تعداد معاملات رهن واجاره تابستان 94 در کل شهر تهران نسبت به تابستان سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است، اما نکته جالب این است که تنها منطقه 21 تهران 9.1 درصد افزایش معاملات رهن و اجاره داشته است و باقی مناطق روندی نزولی داشته‌اند.

    در میان 22 منطقه تهران، منطقه 16 با 31.4 درصد افت، بیشترین کاهش معاملات رهن و اجاره را داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی