عصر بازار

بانک تب فرانسه حساب‌های ایرانیان را توقیف کرد

عصر اعتبار- بانک تب فرانسه از هفته گذشته اموال و دارایی‌های ایرانیان در شعبات مختلف خود در سراسر جهان را به دلایل نامعلومی توقیف کرده است.

بانک تب فرانسه حساب‌های ایرانیان را توقیف کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز گذشته یکی از شهروندان ایرانی در مراجعه حضوری به باشگاه خبرنگاران از توقیف شدن حساب‌های ایرانیان در بانک یاد شده خبر داد و گفت: بدون هیچ دلیلی تمامی دارایی نقدی سپرده شده در بانک تب بلوکه شده و مسئولین این بانک هیچ توضیح واضحی در مورد علت این توقیف نمی‌دهند.

    وی افزود: هم اکنون حساب یکی از فرزندان من در یکی از شعبات بانک یاد شده در کشور ترکیه توقیف شده و مراجعات مکرر وی به همراه دیگر ایرانیان مقیم ترکیه به بانک تب فرانسه به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

    به گفته این شهروند مسئولین بانک تب فرانسه در شهر استانبول ترکیه تنها به گفتن این نکته اکتفا کردند که بر اساس سیاست جدید حساب کلیه افراد دارای تابعیت کشورهای ایران، سوریه، عراق و لیبی از این پس توقیف شده و می‌شود.

    این شهروند که یکی از وکلای بازنشسته وزارت دادگستری است با انتقاد از عملکرد بانک تب فرانسه اظهار داشت: بهتر بود این بانک قبل از توقیف دارایی‌های ایرانیانی که هیچ سابقه کیفری، فعالیت سیاسی و نظامی ندارند به آنها اطلاع می‌داد تا این افراد نسبت به تأمین منابع مالی خود در کشورهایی که به دلیل کار در آنجا اقامت دارند؛ فکری بکنند.

    این شهروند تهرانی با اظهار نگرانی از وضعیت ایرانیان خارج از کشور که در بانک یاد شده سپرده‌گذاری کردند، گفت: از کلیه مسئولین ذیربط به ویژه تصمیم‌گیران وزارت امور خارجه درخواست دارم که نسبت به پیگیری علت و چرایی این مسئله اقدام کنند چرا که در حال حاضر افرادی چون فرزند من که به شدت با مشکل مالی در یک کشور غریب روبرو شده؛ کم نیستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی