عصر بازار

در دیدار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد:

اقدامات بخش کشاورزی در راستای توسعه کشور

عصر اعتبار- صبح امروز در دیدار وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی، مدیرعامل بانک کشاورزی و روسای سازمان‌های مربوطه و مدیران بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه با «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» بسترهای گسترش کمی و کیفی کشاورزی در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

اقدامات بخش کشاورزی در راستای توسعه کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، هاشمی رفسنجانی گفت: برای جبران کمبود آب که به دلایل جغرافیایی و اقلیمی، سابقه‌ای تاریخی در کشور دارد، همان‌گونه که در دوران سازندگی تجربه موفقی شد، جلوگیری از خروج آب‌های مرزی و استفاده بهینه از آب‌های داخلی و نزولات آسمانی در قالب سد‌سازی و کانال‌های انتقال و همچنین طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری، باید با جدیت پیگیری شود، تا بتوانیم رونق کشاورزی ایران را در همه مناطق و استان‌های مرزی تضمین کنیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدر رفتن میلیاردها متر مکعب از حوزه‌های آبریز شمال البرز به دریای خزر را نگران کننده و تأسف بار خواند و با اشاره به طرح دولت خود برای احداث کانال سراسری آب از آستارا در غرب به گنبد در شرق که تاکنون نا تمام مانده است، گفت: با رعایت خروجی آب برای مسایل محیط زیستی رودخانه‌ها، آب‌های اضافی وارد این کانال‌ها می‌شدند که در آن صورت زمین‌های بخش‌هایی از گیلان و مازندران دچار غرقابی نمی‌شدند و زمین‌های بسیار مساعد استان گلستان نیز تشنه نمی‌ماندند. هاشمی رفسنجانی، صرفه‌جویی در مصرف آب و بهینه‌سازی آن و همچنین روی آوردن به کشت‌های گلخانه‌ای و اصلاح بذر را با توجه به مشکلات کشور ضروری دانست و با تشکر از مجموعه اقدامات وزارت‌خانه جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با برنامه‌های منظم و منسجم، تولیدات کشاورزی و دامی ایران را به جایگاه مناسب خود برسانیم.

    در آغاز این دیدار مهندس حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این وزارت‌خانه، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت‌خانه، مسایل مربوط به آب و آبیاری و چگونگی مصرف آب در کشاورزی، صنعت و شرب است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چگونگی مصرف و بهره‌وری آب در دستور کار این وزارت‌خانه قرار گرفته است، گفت: بعد از انقلاب حضرت‌عالی پیام‌آور و نویدبخش این موضوع بودید که یکی از راه‌های آن استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است. وی از کمک هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه و دو تا سه هزار میلیارد تومانی بانک کشاورزی علیرغم همه‌ی محدودیت‌ها برای توسعه گلخانه و کشت در قفس خبر داد و گفت: در حال حاضر تقریباً 10 هزار هکتار گلخانه داریم که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کم می‌باشد و باید هر چه سریعتر افزایش پیدا کند. وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه یکی از مباحث جدی و حیاتی در کشاورزی، آبخیزداری است، گفت: هر سال 400 میلیارد متر مکعب بارش داریم که سه چهارم آن تبخیر می‌شود، که آبخیزداری بخشی از تبخیر را استحصال و وارد سدهای زیرزمینی می‌کند و همچنین جلوی روان آبها را می‌گیرد. وی «آبیاری زیرزمینی» را یکی از اقدامات خوب وزارت‌خانه در راستای «اقتصاد مقاومتی» دانست و گفت: یک نمونه آن را در سیرجان آغاز کردیم که به نتایج خوبی رسیدیم. حجتی با ابراز رضایت از دستاوردهای وزارت‌خانه متبوع خویش در شیلات، گندم و چغندر، از تولیدات گلخانه‌ای ابراز نارضایتی کرد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت‌خانه برای میان مدت و بلند مدت، گسترش تولیدات دانه‌های روغنی برای حرکت در مسیر خودکفایی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو