عصر بازار

در مراسم دومین سالگرد تاسیس بیمه سرمد صورت گرفت:

رونمایی از نخستین باشگاه مشتریان در صنعت بیمه کشور

عصر اعتبار- سومین سالگرد تاسیس شرکت بیمه سرمد با حضور آقایان دکتر اسماعیل للـه گانی مدیرعامل بانک صادرات ایران، دکتر حجت اله صیدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، دکتر محمدرضا جاوید مدیر عامل گروه توسعه اقتصادی رستا، اسکوئی مدیر عامل آرمان صادرات سپهر و حسینی نسب مدیر عامل همیاری غدیر، حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی، مهندس علی اکبر اولیاء دبیر کل سندیکای بیمه گران، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی بانک های صادرات، شهر و بیمه سرمد به منظور تقدیر از بیمه گذاران، نمایندگان و کارگزاران برتر این شرکت روز چهارشنبه ۹۴/۹/۴ در هتل همای تهران برگزارشد.

رونمایی از نخستین باشگاه مشتریان در صنعت بیمه کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علیرضا هادی مدیر عامل بیمه سرمد در این مراسم گفت: بیمه سرمد وارد سومین سال فعالیت خود در بازار بیمه کشور شده و به لطف خدا افتخار خدمتگزاری در این صنعت بزرگ و تاثیر گذار در عرصه اقتصادی و اجتماعی را پیدا کرده است.

    هادی افزود: ما در اول آبان ماه 1392 فعالیت خود را آغاز کردیم و به حمدالله بیمه سرمد با سیاست گذاری های به جا و راهبردی هیات مدیره محترم شرکت و به واسطه حمایت سهامداران، از موقعیت مطلوبی به موجب شاخص های مالی، بازاریابی و حرفه ای برخوردار شده است.

    وی ادامه داد: بیمه سرمد امروز از ترکیب فروش حق بیمه مناسب و با ارزشی برخوردار است، در بازار بیمه کشور از خوشنامی و اعتبار خوبی برخوردار شده و به عنوان شرکتی شناخته شده که نگاه بلند مدت برای حضور و فعالیت در بازار بیمه کشور دارد.

    هادی با بیان اینکه از همان ابتدای فعالیت این راهبرد اساسی و بنیادین در بیمه سرمد پایه گذاری شد که فعالیت در بازار با رعایت اصول فنی و مالی حاکم بر بنگاه داری تحقق می یابد، افزود: بیمه سرمد به دنبال کسب سهم از بازار به هر قیمت نیست و هم اکنون به موجب شاخص توانگری مالی و معیارهای آیین نامه توانگری مالی مصوب شورای عالی بیمه، رتبه مهم و تعیین کننده ای کسب کرده است؛ این شرکت همچنین به موجب برنامه سه ساله، گام به گام خانه های پازل حضور در بازار را تکمیل خواهد کرد و متناسب با نیاز مشتریان زیر ساخت های عملیاتی و فنی خود را تقویت و توسعه خواهد داد تا بتواند به انتظار همه ذینفعان پاسخ شایسته و مناسب بدهد. 

    مشتری جایگاه اول در توفیق یا عدم توفیق کسب و کار

    مدیر عامل بیمه سرمد گفت: به این معنا اعتقاد پیدا کرده ایم که مشتری در همه کسب و کارها و به ویژه بیمه جایگاه اول را برای توفیق یا عدم توفیق کسب و کار دارد و عوامل متعددی موجب جلب نظر، وفاداری و ماندگاری مشتری می شود؛ چرا که مشتری به جا و به درستی به دنبال تامین نیاز خود است، یعنی می خواهد بیمه را متناسب با نیاز خود ببیند و انتخاب کند، او انتظار صریح و صادق بودن را دارد، مشتری می خواهد در زمان دریافت خدمات از مشاوره و اطلاعات درست، قابل درک و در دسترس برخوردار باشد، او باید بتواند اطمینان حاصل کند که به امنیت و آرامش خاطر واقعی که برای آن بیمه نامه دریافت کرده است، دست پیدا کرده و خواهد کرد.

    هادی ادامه داد: این موضوع در کوچکترین و کم هزینه ترین بیمه نامه ها هم معنا دارد، حق بیمه که در واقع مشتری و بیمه گذار با پرداخت آن امنیت خاطر را خریداری می کند، در مقایسه با تعهدات آتی شرکت بیمه، بسیار ناچیز است، اما ارزش آرامشی که ایجاد می کند، غیر قابل انکار و بزرگ است.

    وی افزود: اگر این پوشش بیمه متناسب با نیاز او باشد و به او اطلاعات و مشاوره کافی و صادقانه داده شده باشد که بداند چه انتظاری می تواند داشته باشد و چه انتظاری نباید داشته باشد، می تواند در زمان وقوع حادثه و خسارت امنیت و آرامش خاطر دوباره به دست آورده و بیمه گر به عنوان پشتیبان مالی او عمل کند، در غیر این صورت در این موقع هم برای او و هم برای بیمه گر، زمان از دست رفته است و مشتری از بیمه گر روی گردان  می شود.

    تامین نیاز مشتری، مطالعه، دانش اندوزی و نوآوری می خواهد

    مدیر عامل بیمه سرمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بیمه سرمد اعتقاد داریم برای اینکه متناسب با نیاز مشتری محصول بیمه ای داشته باشیم و مشاور صادق، امین و آگاه او باشیم، نیاز به مطالعه، دانش اندوزی و نوآوری داریم، خاطر نشان کرد: مطالعه در انواع ریسک های بیمه شدنی، آگاهی و آشنایی علمی و فنی همه اعضاء شرکت به خدمات و پوشش های بیمه و رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای و تطبیق یا ایجاد بیمه (به موجب نوآوری) برای این ریسک ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

    هادی افزود: از نظر ما هر فرد یک مشتری است و هر مشتری مجموعه ای از نیازهای بیمه ای است که متناسب با هر نوع فعالیت، هر نوع سلیقه و هر نوع نیاز بیمه ای باید به آن توجه کرد و اگر در این مسیر قبل از هر چیز در مقام مشاور صادق و صریح بیمه گذار قرار بگیریم، به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده ایم و مشتری نیز به ما رو کرده و ما را به دیگران معرفی خواهد کرد.

    وی ادامه داد: در این مسیر به حمدالله زیر ساخت های مناسبی در موضوعات فنی بیمه ای، تحقیق و توسعه، مالی و فنآوری اطلاعات شرکت فراهم کرده ایم که می تواند، در توسعه فعالیت های شرکت به ویژه در بیمه های زندگی و خرد موثر شده و آحاد مردم جامعه را از آن بهره مند نماید.

    مدیر عامل بیمه سرمد، امکان استفاده از دو شبکه بانکی بزرگ در کشور همچون بانک صادرات ایران و بانک شهر را به عنوان یکی از امتیازات بیمه سرمد برشمرد که می تواند اولا در سطح کشور و متناسب با خصوصیات مشتریان در هر منطقه نیازهای بیمه ای را شناسایی، طراحی و معرفی کند و در ثانی در نزدیک ترین نقطه به مشتری خدمات بیمه ای و به ویژه بیمه زندگی را عرضه نماید.

    هادی ادامه داد: بانک - بیمه (Bancassurance) در چند دهه اخیر در کشورهای توسعه یافته و به ویژه اروپایی از جایگاه قوی نزد سهامداران و مشتریان برخوردار شده و استقبال مردم نیز به خصوص در بیمه های زندگی توانسته، به این مقوله رویکرد مشتری مدارانه و پاسخ به نیاز مشتری، ببخشد.

    ارائه خدمات بیمه های زندگی در شعب منتخب بانک صادرات ایران

    وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه های زندگی در شعب منتخب بانک صادرات ایران تصریح کرد: بنا به راهبرد بانک محترم صادرات ایران، در شعب منتخب این بانک انواع خدمات بیمه های زندگی، اموال، مسئولیت و... در قالب سوپر مارکت مالی ارائه می شود که با توجه به تاکیدات مدیر عامل محترم بانک صادرات در سطح کشور رو به افزایش خواهد بود، به این ترتیب همکاران ما در شبکه فروش و همکاران محترم بانکی در مقام مشاوره به مشتریان بر می آیند و با شناسایی نیازهای موجود در کسب و کار، فعالیت و.... انواع بیمه ها به آنان معرفی شده و مشتریان با توجه به توسعه یافتگی شبکه بانکی در نزدیک ترین نقطه می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

    شعب بانک صادرات؛ مکان مناسبی برای ارایه خدمات بیمه سرمد

    دکتر اسماعیل للـه گانی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم از حضور خود در جمع تمامی ذی نفعان، سهامداران و به ویژه بیمه گذاران برتر ابراز خرسندی کرده و از تلاش های صورت گرفته توسط اعضای هیات مدیره، مدیر عامل، مدیران و کارشناسان بیمه سرمد تشکر ویژه به عمل آورد.

    للـه گانی با بیان اینکه در حال حاضر هم افزایی بانک - بیمه روز به روز بیشتر در جهان مورد توجه قرار می گیرد، گفت: فعالیت از طریق بانک - بیمه دارای دو دسته از موافقان و منتقدان می باشد که طبق نظریه موافقان، حضور بانک سهامدار در کنار شرکت بیمه موجب می شود تا بانک از توان مالی و نقاط قوت و ضعف شرکت بیمه زیرمجموعه خود شناخت کامل داشته باشد؛ در مقابل منتقدان این طرح نیز اعتقاد دارند چنانچه بحرانی برای هر کدام ایجاد شود، هر دو سازمان به عنوان ذینفع واحد تحت الشعاع قرار می گیرند که ایراد اساسی به این طرح است.

    مدیرعامل بانک صادرات گفت: بنابراین بهترین حالت، حضور چند مجموعه بزرگ در ترکیب سهامداران شرکت بیمه است.

    للـه گانی با بیان اینکه بانک ها برای حفظ مشتریان خود برخی از خدمات بیمه ای را از شرکت بیمه خریداری نموده و به طور رایگان به سپرده گذاران خود اهدا می نمایند، گفت: شرکت های بیمه نیز می توانند برای مشتریان وفادار خود به عنوان هدیه سپرده های بانکی در نظر بگیرند.

    او با اشاره به 2600 شعبه داخل کشور و 27 شعبه بانک صادرات در نقاط مختلف دنیا گفت: ایجاد مراکز مشابه مالی در حمایت از سرمایه گذاری ها حداقل در 500 شعبه بانک صادرات در برنامه این بانک قرار دارد تا با تقویت رابطه مشتریان بانک و بیمه وفاداری آنها به مجموعه تقویت گردد.

    وی با اشاره به احتمال ورود بانک و بیمه های خارجی به کشور گفت: ورود بنگاه های اقتصادی به داخل کشور در دوره پسا تحریم ضمن ایجاد فرصت به منزله تهدیدی برای بنگاه های داخلی است که باید خود را برای شرایط رقابتی جدیدی با آنها آماده نموده و خود را به خدمات نوین و محصولات جدید با قیمت مناسب تجهیز نماییم.

    لـله گانی گفت: در دوره پسا تحریم، واردات، صادرات و فعالیت های ارزی افزایش می یابد و ارائه پوشش های بیمه ای فرصت مناسبی را در اختیار بیمه سرمد قرار می دهد.

    للـه گانی با تاکید بر بحث مهم برندسازی، اجرایی شدن استراتژی های بیمه سرمد را نیازمند برنامه عملیاتی که در آن استفاده از برند بانک های سهامدار به منظور معرفی بیمه سرمد دانست و افزود: حضور سهامداران بزرگ موجب اطمینان خاطر بیشتر بیمه گذاران خواهد بود.

    وی تحقق طراحی محصولات نوین در بیمه سرمد را ایجاد واحدR&D  یا تحقیق و توسعه دانست که با بومی سازی محصولات روز دنیا بتواند متناسب با نیازهای آحاد جامعه محصولات بیمه ای را طراحی و عرضه نماید.

    وی در خاتمه بر لزوم تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و یادآور شد: شعب بانک صادرات ایران مکان مناسبی برای ارایه خدمات مناسب و قابل دسترس بیمه سرمد است و امیدواریم با بهره مندی از این شرایط سال آینده شاهد رشد بیشتر پرتفوی این شرکت باشیم.

    انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری میان بانک صادرات ایران و بیمه سرمد

    در ادامه این مراسم همچنین آقایان دکتر للـه گانی، مدیر عامل بانک صادرات ایران و علیرضا هادی، مدیر عامل بیمه سرمد، تفاهم نامه همکاری های مشترک را در جمع حضار منعقد نمودند.

    بر اساس این تفاهم نامه همکاری، امکان ارائه خدمات بیمه ای بیمه سرمد به مشتریان بانک صادرات ایران و آحاد مردم در سطح کشور میسر می گردد.

    موفقیت بیمه سرمد در توسعه بیمه های عمر

    حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی ایران نیز در این مراسم ضمن تبریک سومین سالگرد تاسیس بیمه سرمد گفت: زمانی که بیمه سرمد در مراسم اولین سالگرد تاسیس خود بیمه های عمر و سرمایه گذاری به میهمانان خود هدیه داد، متوجه تمرکز این شرکت بر توسعه بیمه های عمر که هدف بزرگ صنعت بیمه کشور است، شدم.

    وی افزود: امروز سهم 6 درصدی بیمه های عمر در ترکیب پرتفوی بیمه سرمد نیز حکایت از اجرای موفقیت آمیز این شرکت در توسعه بیمه های عمر دارد.

    معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه عرضه محصولات مشترک برای تمامی آحاد جامعه است، گفت: یکی از نکات ارزشمند در برنامه استراتژی بیمه سرمد بحث شخصی سازی و سفارشی سازی محصولات بیمه ای متناسب با شرایط افراد جامعه است که می تواند این خلا صنعت بیمه را حداقل برای بیمه گذاران سرمد پر نماید.

    میرزایی با یادآوری اینکه هدف از خصوصی سازی در صنعت بیمه و به دنبال آن حذف تعرفه و آزادسازی در این صنعت این بود که دست بخش خصوصی برای طراحی و عرضه خدمات نوین باز باشد، خاطرنشان کرد: هر یک از بیمه گذاران نیازهای منحصر به فردی دارند که باید متناسب با این نیازها و شرایط خاص آنها ریسک ها ارزیابی و حق بیمه ها محاسبه و دریافت شود.

    او تشکیل باشگاه مشتریان در بیمه سرمد را نیز نشانه توجه این شرکت بیمه به بحث مشتری مداری دانست و ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات صنعت بیمه کشور نبود اطمینان کافی زیان دیدگان در زمان دریافت خسارت است، زیرا هنوز شرکت های بیمه نتوانستند در زمان پرداخت خسارت رفتاری داشته باشند که بیمه گذار مطمئن باشد می تواند خسارت خود را دریافت و زیانش را جبران نماید که فکر می کنم باشگاه مشتریان بیمه سرمد گام نخستی برای ایجاد این اطمینان خاطر برای بیمه گذاران و رفع ابهامات آنها از فرآیند پرداخت خسارت باشد.

    معاون نظارت بیمه مرکزی بر اجرای برنامه افزایش سرمایه بیمه سرمد تاکید کرد و گفت: سهامداران شرکت های بیمه باید بدانند سودآوری در صنعت بیمه مانند محصول درخت گردوست و نباید پس از تاسیس به دنبال کسب سود باشند؛ بلکه مشروط به برنامه ریزی درست، یک شرکت بیمه می تواند پس از 5 سال به سودآوری برسد.

    رونمایی از نخستین سامانه باشگاه مشتریان در صنعت بیمه کشور

    در این مراسم همچنین در حضور مدیران ارشد، سهامداران بانکی و سرمایه گذاری، بیمه مرکزی ج.ا.ا، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران و مدیران ارشد شرکت های بیمه گذار، نمایندگان و کارگزاران برتر از سامانه باشگاه مشتریان رونمایی شد.

    مهدی مهدوی، معاون طرح و توسعه بیمه سرمد در این مراسم در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد و ضمن تاکید بر فعالیت دوساله تیم بیمه سرمد برای طراحی سامانه باشگاه مشتریان گفت: برای ایجاد ارتباط عمیق تر با مشتریان، این سامانه طراحی شده است که بیمه گذاران می توانند با عضویت در آن خانواده خود را نیز دعوت و به عضویت این باشگاه درآورند و همچنین در صورت خرید بیمه نامه به صورت اعتباری اقساط بیمه نامه را از طریق همین سامانه پرداخت نمایند و از تسهیلات و تخفیفات ویژه این باشگاه بهره مند گردند.

    وی با اشاره به اینکه این سامانه نخستین سامانه باشگاه مشتریان در صنعت بیمه کشور است، یادآورشد: هدفی که در طراحی این سامانه دنبال می شود، ایجاد حس ارزش در مشتری و رابطه مستمر و نزدیک میان مشتری و بیمه سرمد است.

    تقدیر از بیمه گذاران، نمایندگان و کارگزاران برتر

    در پایان این مراسم، بیمه گذاران، نمایندگان و کارگزاران برتر با اهدای لوح و تندیس ویژه مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

    بر این اساس، آقایان دکتر لـله گانی، مدیر عامل محترم بانک صادرات، دکتر پورزرندی، مدیر عامل بانک شهر، جعفری نسب، مدیرعامل شرکت لوله و مخابرات نفت ایران، مستقیمی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب، شریعت، مدیرعامل شرکت خودرو سازی مدیران خودرو، اسلامی، مدیرعامل شرکت برق و انرژی سپهر، زورچنگ، مدیرعامل شرکت عمران آذر آستان، موسوی حسب، مدیرعامل شرکت واسپاری سپهر صادرات و Kolukfaki  Mr. Ebrahim Ozgur،مدیر عامل شرکت یونیلیور ایران به عنوان بیمه گذاران برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

    همچنین نمایندگی های علی ملک ثابت کد 1373، محمد باقر دهقانی  کد 1337، علی شفیعی کد 1017، مریم بندر آبادی کد 1363 و ظریف وهاب کد 1270 به عنوان نمایندگان برتر و کارگزاری های یوسف خیری بلاسی کد 229 و محمدرضا نقاشیان، مدیرعامل شرکت کارگزاری تحکیم آتیه به عنوان کارگزاران برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو