عصر بازار

بخشنامه معافیت مالیاتی ۱۱۹۹ شرکت دانش‌بنیان ابلاغ شد

عصر اعتبار- درآمدهای مشمول مالیات شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌­بنیان ناشی از قراردادها و فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی و تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان به مدت ۱۵ سال از مالیات مستقیم معاف هستند.

بخشنامه معافیت مالیاتی ۱۱۹۹ شرکت دانش‌بنیان ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف توسعه اقتصاد دانش­بنیان و تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با همکاری سایر دستگاه‌ها و از جمله وزارت امور اقتصاد و دارایی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

    صاحبکار افزود: بر اساس ماده (3) «قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات» و ماده (20) آیین نامه اجرایی قانون و دستورالعمل اجرایی ماده (22) آیین نامه اجرایی قانون، درآمدهای مشمول مالیات شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌­بنیان ناشی از قراردادها و فعالیت‌های تحقیق و توسعه، تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان به مدت پانزده سال از مالیات موضوع ماده (105) قانون مالیات‌های مستقیم معاف هستند.

    دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان مطرح کرد: بر اساس توافق به عمل آمده با سازمان امور مالیاتی، اطلاعات (1199) شرکت دانش بنیان که تا پایان سال 1393 در «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان» تایید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد که متعاقبا از سوی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، بخشنامه شماره 84/94/200 مورخ 24 آبان‌ماه مربوط به اسامی (1199) شرکت دانش بنیان مورد تایید کارگروه، به همراه مصادیق فعالیتهای دانش بنیان آنها به ادارات کل امور مالیاتی در سطح کشور ابلاغ شد و برای همه ممیزان مالیاتی لازم الاجرا است.

    سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: از سازمان امور مالیاتی درخواست کرده‌ایم که پرونده‌های این شرکت‌ها در شهرهای بزرگ (با اولویت تهران، اصفهان، مشهد، کرج، تبریز و یزد) به یک گروه تخصصی در یک اداره کل مشخص ارجاع داده شود تا پرونده‌ها با دقت و سرعت بیشتری بررسی شود، همچنین درخواست کرده ایم که نمایندگان کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در جلسات هیئتهای حل اختلاف مالیاتی شرکتهای دانش بنیان، حضور یابند.

    صاحبکار اظهار کرد: در جدول شماره (6) اظهارنامه مالیاتی، 19 مورد معافیت وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند همزمان برای همه یا برخی از این معافیت‌ها تقاضا دهند. معافیت­‌های مربوط به قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌­بنیان مندرج در جدول شماره (6) اظهارنامه مالیاتی عبارت است از: الف- ردیف 15 جدول 6 اظهارنامه: شرکت‌های دانش‌بنیان (بخش الف ماده 3 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان) ب- ردیف 16 جدول 6 اظهارنامه: واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی واقع در پارک‌های علمی و فناوری (ماده 9 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان)

    عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: همزمان با استفاده شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان از معافیت‌های مالیاتی موضوع ماده (3) قانون، امکان برخورداری آنها از سایر معافیتهای مالیاتی از جمله معافیتهای مالیاتی واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری، موضوع ماده (9) قانون (موضوع بخش­نامه سازمان امور مالیاتی شماره 9113/200/ص مورخ بیستم مردادماه سال 95) فراهم است.

    صاحبکار گفت: اطلاعات شرکت‌ها که در اختیار ادارات کل مالیاتی سراسر کشور قرار گرفته، صرفا تا انتهای سال مالی 1393 معتبر بوده و برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی در سال‌های آتی، اطلاعات مورد نیاز بصورت سالیانه تکمیل و از سوی دبیرخانه کارگروه اعلام خواهد شد.

    دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان گفت: هر کدام از شرکت‌های دانش بنیان که سوالی درباره فرآیند معافیت مالیاتی داشته باشند می‌توانند با شماره تلفن 09199553030 تماس بگیرند.

    وی ادامه داد: تاکنون سازمان امور مالیاتی همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برای اجرای کامل معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان داشته است که لازم است از توجه ویژه عسگری (رئیس سازمان امور مالیاتی) و پاکدامن (سرپرست معاون مالیات‌های مستقیم سازمان) بصورت ویژه تشکر کنم.

    گفتنی است اطلاعات تکمیلی و مقررات مرتبط با معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان بر روی سامانهwww.Daneshbonyan.ir قرار دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی