عصر بازار

اقدام ثروتمند ترین مرد دنیا برای حل یک معضل جهانی

عصر اعتبار- مدت زمانی مدید است که بیل گیتس که وی را قبلا به عنوان مدیر عامل مایکروسافت میشناختند و اکنون به عنوان ثروتمند ترین مرد دنیا، خود را وقف امور خیریه و مهم تر از آن سرمایه گذاری های کلان و آینده دار در حوزه انرژی های پاک کرده است. بعد از نوشیدن آبی تولید شده از فاضلاب انسانی که حرکت متهورانه وی بود، دومین و بزرگترین حرکت وی در این راستا وی را در جایگاهی برتر نسبت به بسیاری از سیاستمداران قرار میدهد.

اقدام ثروتمند ترین مرد دنیا برای حل یک معضل جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، مدت زمانی مدید است که بیل گیتس که وی را قبلا به عنوان مدیر عامل مایکروسافت میشناختند و اکنون به عنوان ثروتمند ترین مرد دنیا، خود را وقف امور خیریه و مهم تر از آن سرمایه گذاری های کلان و آینده دار در حوزه انرژی های پاک کرده است. بعد از نوشیدن آبی تولید شده از فاضلاب انسانی که حرکت متهورانه وی بود، دومین و بزرگترین حرکت وی در این راستا وی را در جایگاهی برتر نسبت به بسیاری از سیاستمداران قرار میدهد.

    به گزارش «تابناک» ثروتمندترین مرد دنیا قرار است امروز بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ را در مورد یکی از بزرگترین مشکلات فعلی جهان صورت دهد. بیل گیتس سرمایه ای چندین میلیارد دلاری را وقف انرژی پاک و تحقیق و توسعه و ابتکار عمل در این حوزه خواهد کرد که پیش از این بی سابقه بوده است.

    خبر و جزئیات این سرمایه گذاری عظیم قرار است در مراسمی مربوط به مذاکرات انرژی پاک سازمان ملل متحد که قرار است در پاریس برگزار شود، ارائه خواهد شد و به جز گیتس، تعدادی دیگر از میلیاردرهای جهان و همچنین تجار بزرگ در این مراسم حضور خواهند داشت.

    این مراسم همچنین با حضور نمایندگانی از ایالات متحده، چین و هند برای تشویق سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک و خارج کردن انرژی فسیلی از گردونه اقتصاد جهانی صورت میگیرد. توافقنامه ای که قرار است طی این مراسم به امضای شرکت کنندگان برسد به ویژه از سوی کشورهایی نظیر هند حمایت بسیاری شده است تا سرمایه گذاران بزرگ را برای حضور در این عرصه تشویق کند. سرمایه گذاری بیل گیتس یک الگو و نمادی از یک حرکت تاریخی در این مراسم و در این حوزه عنوان شده است:
    اقدام بی سابقه «بیل گیتس» برای حل یک معضل جهانی

    البته این اقدام گیتس بی سابقه هم نیست. در ماه آگوست وی طی یک مصاحبه مفصل دلایل خود برای تصمیم به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در عرصه انرژی های پاک را تشریح کرد. گیتس اشاره کرده بود که سرمایه گذاری جهانی برای تحقیق و توسعه شرکت هایی که در عرصه انرژی خورشیدی، بادی و سایر انرژی های پاک فعال هستند باید دو یا سه برابر شود.

    وی گفته بود: سرمایه گذاری شخصی من بیشتر در حوزه های مربوط به باتری های نسل جدید و تکنولوژی های خورشیدی است. من بیشتر وقت خود را اخیرا با مدیران عامل و دانشمندان فعال در این شرکت ها میگذرانم تا راه حلی مناسب برای خلاقیت و ابتکار در این عرصه و ارائه محصولی معتبر به بازار پیدا کنیم. اگر بودجه های دولتی راه را برای ابتکارات و خلاقیت ها باز بگذارد، نه تنها من، بلکه بسیاری از سرمایه گذاران دیگر نیز در این عرصه فعل خواهند بود.

    و حال قرار است بیل گیتس در مراسم امروز یک سرمایه گذاری چند میلیاردی را در این خصوص به شکل عملی صورت دهد. این در حالی است که تا کنون رهبران و سیاستمداران کشورهای بزرگ از جمله چین و ایالات متحده و سیاستمداران اتحادیه اروپا بارها در راستای یکی از مهمترین معضلات دنیای کنونی یعنی تغییرات آب و هوایی ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی کنفرانس ها و گرد همایی های زیادی را صورت داده اند که البته خروجی آنها جز چند توافق نصفه و نیمه که اغلب نیز در عمل مورد اجرا قرار نمیگیرد نبوده است.

    اما تلاش های بیل گیتس در این مسیر که از مدتها پیش رقم خورده است، اکنون و در مراسمی رسمی از سوی سازمان ملل نشان میدهد که چه کسانی به شکل فعال و واقع بینانه در این عرصه حضور دارند. اقدام گیتس در مراسم امروز صرف نظر از بی سابقه بودن آن – از لحاظ حجم سرمایه گذاری در این عرصه – یک اقدام نمادین و معنی دار برای بسیاری از سیاستمداران جهان است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی