عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی خبرداد:

بیمه مرکزی به دنبال مشارکت شرکت‌های خارجی در مدیریت و مالکیت شرکت‌های داخلی

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تا به امروز شرکت‌های بیمه خارجی هیچ تقاضایی برای ایجاد شعبه در ایران نداشته و تنها به دنبال بیمه‌های اتکایی هستند.

بیمه مرکزی به دنبال مشارکت شرکت‌های خارجی در مدیریت و مالکیت شرکت‌های داخلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدابراهیم امین در نشست خبری روز جاری خود اظهار کرد صنعت بیمه کشور در پساتحریم به سه مهم؛ خرید نرم افزار جامع صنعت بیمه، آموزش‌های حرفه‌ای و رتبه‌سنجی و اعتبار‌سنجی شرکت‌های بیمه نیازمند است.

    وی ادامه داد: بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور نسبت به ورود سرمایه خارجی استقبال ویژه‌ای می‌کند و بیمه مرکزی به دنبال آن است تا شرکت‌های خارجی در مدیریت و مالکیت شرکت‌های داخلی بیمه مشارکت داشته باشند. در این رابطه شرکت‌های خارجی در حال ارزیابی و ارائه قول و وعده‌هایی هستند.

    او خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری و میزان سرمایه در این صنعت بسیار حائز اهمیت است از این رو شرکت‌های بیمه به ورود سرمایه از سوی بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری خارجی بسیار امیدوار هستند.

    امین با تاکید بر اینکه سرمایه نقش تعیین‌کننده‌ای در صنعت بیمه دارد، بیان کرد: در حال حاضر هیچ نیازی در رابطه با طراحی و صدور بیمه‌نامه جدید در صنعت داخلی وجود ندارد و رابطه با شرکت‌های بیمه خارجی یک رابطه دو طرفه و برد-برد خواهد بود.

    وی تصریح کرد: صنعت بیمه کشور با عدم تقاضا روبرو است و با وجود آنکه صنعت بیمه برای 80 درصد از مردم خدماتی را طراحی کرده اما میزان فروش این نوع بیمه‌های جدید هزینه تبلیغات را پاسخگو نبوده است.

    رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با نیازهای صنعت بیمه در پساتحریم گفت: صنعت بیمه به سه مهم نرم افزار جامع صنعت بیمه، آموزش‌های حرفه‌ای و رتبه و اعتبار سنجی شرکت‌های بیمه نیازمند است.

    او تصریح کرد: نرم افزاد جامع فعلی که در صنعت بیمه کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد همراه با مشکل نیست اما به نظر می‌آید برای آینده باید این نرم‌افزار ارتقا یابد.

    امین در پاسخ به این سوال که برای اصلاح قانون توانگری مالی شرکت‌های بیمه چه کارهایی صورت گرفته است؟ بیان کرد: برای اصلاح توانگری مالی که دارای چندین بخش است نیاز به ارائه و اصلاح پیشنیازهایی است که در حال حاضر به این موارد پرداخته می‌شود.

    وی در رابطه با اصلاحات قانون شخص ثالث گفت: با توجه به اینکه خطای انسانی 70 تا 80 درصد سوانح رانندگی را رقم زده در اصلاحیه قانون شخص ثالث به بیمه‌گر اجازه داده شده است تا 70 درصد حق بیمه را با توجه به خطای انسانی و 30 درصد مابقی را با توجه به مسائل ایمنی خودرو و جاده تعیین کند.

    او در رابطه با بیمه شخص ثالث ادامه داد: در رابطه با بیمه خودروهای لوکس نمی‌توان برای آنها حق بیمه اضافه‌تری در نظر گرفت یا در صورت تصادف و مقصر نبودن افراد به آنها اعلام داشته که از بیمه بدنه خود استفاده کنند زیرا این موضوع عاملی خواهد شد که بی احتیاطی رانندگان افزایش یابد.

    وی تاکید کرد: منابع بسیار خوبی برای صندوق دیده شده و در حال حاضر شرایط صندوق بسیار خوب است و شرایط فعلی که تعهدات صندوق افزایش یافته است سه درصد بر حق بیمه افزوده شده است.

    او در پاسخ به این سوال که میزان سود شرکت‌های بیمه در سال گذشته چه میزان بوده است، بیان کرد: در سال گذشته 700 میلیارد تومان سود شرکت‌های بیمه بوده که با توجه به سرمایه 6500 میلیارد تومان سود قابل توجهی عاید شرکت‌های بیمه نشده است.

    دیه جانباختگان منا بر گردن دولت سعودی
    امین در رابطه با فاجعه منا و پرداخت غرامت گفت: هر ساله سازمان حج و زیارت زائران را بیمه می‌کنند که میزان غرامت از سوی سازمان حج و زیارت تعیین می‌شود و در حال حاضر بیمه ایران بنا به تعهدات خود غرامت فوت را پرداخت می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه هر فرد زائر می‌تواند خود خرید بیمه انجام دهد، خاطرنشان کرد: تعهدات بیمه ایران پرداخت دیه نیست و دیه باید از سوی دولت سعودی پرداخت شود و تا به این لحظه بیمه ایران بدون رسیدگی به پرونده منا 50 درصد از غرامت فوت را پرداخت کرده است.


    رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با بیمه توسعه بیان کرد: شورای عالی بیمه تصویب کرد تا حقوق و تعهدات بیمه توسعه در ازای تملک دارایی به بیمه ایران منتقل شود که در مرحله اول بیمه ایران به کمک بیمه مرکزی توانست حدود 200 میلیارد از ضرر و زیان مردم در قالب 14 تا 15 هزار پرونده را رسیدگی کند.

    او افزود: در حال حاضر املاک معرفی شده و بدون مشکلات قانونی برای تبدیل به پول نقد در حدود 400 میلیارد تومان است و برآورد می‌شود تعهدات بیمه توسعه در حدود هزار میلیارد تومان باشد.

    امین در پاسخ به این سوال که شرکت‌های خودروسازی بیمه‌هایی با توانگری مالی پایین را خریداری می‌کنند؟ بیان کرد: روز گذشته در جلسه هیات عامل بیمه مرکزی شرکت‌هایی که توانگری کمتر از یک و تخفیفات بسیاری را ارائه می‌کنند را شناسایی و اعلام کرده است.

    او خاطر نشان کرد: بیمه مرکزی تاکید دارد که شرکت‌هایی که توانگری مالی کمتر از یک دارند به ارائه تخفیفات نپردازند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو