عصر بازار

به ریاست روحانی

تشکیل جلسه شورای عالی اشتغال با موضوع بنگاه‌های کوچک

عصر اعتبار- الزامات ایجاد اشتغال در بنگاه های کوچک و خرد از مهمترین دستورات جلسه شورای عالی اشتغال است. با توجه به روند صعودی نرخ بیکاری روحانی فردا در کنار ربیعی و سایر مسئولان به موضوع اشتغال می‌پردازد.

تشکیل جلسه شورای عالی اشتغال با موضوع بنگاه‌های کوچک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، آخرین جلسه شورای عالی اشتغال14مرداد ماه سال جاری با دستورات  بررسی طرح های اشتغال زایی بخش کشاورزی ، شامل پروش ماهی در قفس، کشت گلخانه ای، طرح های کوچک کشاورزی، بررسی سیاست های شورای عالی اشتغال در خصوص نحوه استفاده از تسهیلات بانکی از جمله صندوق توسعه ملی (موضوع تبصره یک ذیل ماده 52 قانون الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت)، ارائه مصوبات کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال ،تصویب طرح تأمین مالی جمعی پروژه های کارآفرینی ،تصویب آیین نامه های طرح کارروزی دانش آموختگان و دانشگاهی،الزامات ایجاد اشتغال در شرایط فعلی با تأکید بر بنگاه های کوچک و خرد برگزار شد.

    در آن جلسه مقرر شد در راستای دو طرح پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه ای مقرر شد 1000 هکتار کشت محصولات گلخانه ای و تولید 100 هزار تن ماهی در قفس، در آب‌های شمالی و جنوبی کشور به منظور اشتغال زایی عملیاتی شود.

    * جلسه شورای عالی اشتغال با حضور روحانی

    محمد مروج حسینی دبیرکل کانون عالی کارفرمایان در گفت‌وگو با تسنیم ، از برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال  فردا 10 آذر ماه 94 با حضور روحانی در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: احتمالا از نیمه دوم سال آینده یک تغییراتی در بازار کار و حوزه اشتغال ایجاد خواهد شد.اما به نظر می‌رسد بخشی از جلسه فردا به منظور بررسی این موارد باشد.

    مروج حسینی افزود:الزامات ایجاد اشتغال در شرایط فعلی در بنگاه های کوچک و خرد یکی از دستورات اصلی جلسه خواهد بود. طبق روال دفعات قبلی همواره معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از اطلاعات بازار کارارائه می کنند.

    به گزارش تسنیم در جلسه قبلی شورای عالی اشتغال معاون اول رئیس جمهور از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در جلسه‌ای کارشناسی با حضور دستگاه‌های مرتبط، گزارش دقیقی از آمار اشتغال کشور طی سال‌های اخیر فراهم کنند تا بتوان براساس آمار و ارقام دقیق برای اشتغال‌زایی و سایر امور برنامه ریزی کرد.

    احتمال می‌رود باتوجه به گزارش مرکز آمار مبنی بر روند صعودی نرخ بیکاری، این جلسه که با حضور رئیس جمهور و وزیر کار برگزار می‌شود، اشتغال در شرایط پسا تحریم و گزارش آمار دقیق اشتغال نیز در دستور کار باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو