عصر بازار

در آبان

۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر با خرید اوراق خانه دار شدند

عصر اعتبار- بنابر اعلام مدیریت امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تعداد استفاده کنندگان از اوراق تسهیلات مسکن به رقم یک میلیون و ۱۶ هزار نفر رسید.

۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر با خرید اوراق خانه دار شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مدیریت امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: در معاملات آبان ماه امسال فرابورس ایران، 29 هزار و 500 نفر با خرید 740 هزار و 842 اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، وارد فرایند خرید مسکن شدند تا تعداد استفاده کنندگان از این اوراق به رقم یک میلیون و 16 هزار نفر برسد.
    بر اساس این گزارش، با صدور 24  هزار و 100 کد سهامدار جدید در ماه گذشته، جمعیت سهامداران بازار سرمایه به رقم هشت میلیون و 564  هزار نفر رسید.
    گفتنی است؛ معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از20 اوراق در این شرکت معامله می شود.
    همچنین سقف پرداخت تسهیلات خرید و تعمیرات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مبلغ450 میلیون ریال می باشد که مدت بازپرداخت تسهیلات 12 سال تعیین شده است.
    افزون بر این؛ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن حداکثر 16 درصد(تقسیط تسهیلات به سه روش ساده، پلکانی سالانه و پلکانی دوره ای) است که متقاضیان استفاده از این اوراق می توانند به شرکت های کارگزاری عضو فرابورس و یا شعب بانک مسکن مراجعه کنند.
    این گزارش می افزاید: شورای پول و اعتبار اوایل خردادماه گذشته سقف دریافت وام خرید مسکن را افزایش داد، اما شرکت فرابورس ایران اعلام کرد این مصوبه مربوط به دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بوده و در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن و ارتقای قدرت خرید خانوارها و تشویق متقاضیان مسکن به پس‌انداز به تصویب رسیده است و ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو