عصر بازار

در دیدار دوجانبه مطرح شد؛

بازگشت روابط بانکی ایران و ایتالیا به شرایط پیش از تحریم ها

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در دیدار با کارلو کلندا معاون وزیرتوسعه اقتصادی ایتالیا ضمن استقبال از گسترش روابط بانکی دو کشور، خواستار افزایش پوشش بیمه ای اعتبارات اسنادی توسط شرکت بیمه ساچه و بازگشت رتبه اعتباری ایران به شرایط قبل از تحریم ها شد.

بازگشت روابط بانکی ایران و ایتالیا به شرایط پیش از تحریم ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این دیدار ولی اله سیف با بیان اینکه علی رغم وقفة ایجاد شده در روابط بانکی ایران و ایتالیا به دلیل تحریم ها، امیدواریم در ا ین روابط تجدید ساختار صورت گیرد گفت: با توجه به عزم جدی بر اساس امکانات و ارتباطات مناسب دو کشور برای عملیاتی کردن حجم انبوه مبادلات بانکی، در گام اول می بایست ارتباطات بانکی به شرایط پیش از تحریم ها برگردد.
    وی افزود: در این مسیر اقدامات اولیه از جمله تعیین تکلیف و شفاف سازی بدهی ها را در دستور کار قرار داده ایم و خوشبختانه تجربه ها حاکی از آن است که نظام بانکی ایران همواره منضبط عمل کرده است و اگر تاخیری در این زمینه دیده می شود ، متاثر از مسائل  تحریم ها بوده است.
    سیف ضمن استقبال از انتقال تجربیات بانکی ایتالیا به ایران تاکید کرد:  در دیدار با رییس کل بانک مرکزی ایتالیا در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، زمینه مثبت همکاری های دوجانبه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت  و امیدواریم بانک های دو کشور، با عزم جدی که به‌وجود آمده است، ارتباط بیشتری را پایه‌ریزی کنند؛ بر این اساس بانک های ایرانی در خصوص حاکمیت شرکتی،  اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده‌اند و این زمینه تسریع در انتقال تجربیات و گسترش روابط را فراهم خواهد کرد.

    رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران به همراه ترکیب جمعیتی جوان تحصیل کرده و آماده به کار تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی فعال و جوان ایران با ظرفیت‌ فناوری های کشور ایتالیا موجب هم‌افزایی و تقویت منافع دوجانبه خواهد شد. مسئولین دو کشور نیز در گسترش روابط عزم جدی دارند و در این میان مسئولیت نظام بانکی برای فراهم کردن بستر مناسب، اهمیت دوچندان خواهد داشت.
    در این دیدار کارلو کلندا  معاون وزیرتوسعه اقتصادی ایتالیا نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران به همراه هیات چندصدنفری از بازرگانان و  نمایندگان بانک‌های ایتالیا گفت: انعکاس دیدار رییس کل بانک مرکز ی ایران با همتای ایتالیایی خود در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، بسیار مثبت و مورد توجه مردم و مقام‌های ایتالیایی قرا رگرفت.
    وی افزود: دولت ایتالیا بازگشت ایران به صحنه بین‌المللی درپی تفاهم برجام را مهمترین خبر سال 2015 می داند و دیدگاه دولت‌مردان ایتالیایی با توجه به مواضع ایران در قبال اوضاع منطقه به عنوان بازیگر تاثیرگذار در خاورمیانه، گسترش روابط و بازگشت حجم تراز بازرگانی دو کشور قبل از تحریم هاست.
    کارلو کلندا با تاکید بر اینکه نباید محور رابطه دو کشور بر پایه نفت و گاز استوار باشد، افزود:  بر این مبنا هیات اعزامی به ایران متشکل از 200 شرکت، کارگزاران بخش خودرو ، خدمات پزشکی و انرژی‌های بازتولید شونده و ماشین‌آلات است، همچنین 22 اتحادیه از اصناف به همراه 11 بانک در این سفر حضو ردارند.
    این مقام عالی رتبه ایتالیایی با اشاره به اینکه سفر هیات ایتالیایی با این حجم  از اعضا بزرگترین هیاتی است که به خارج از این کشور سفر کرده اند گفت: در سال آینده سه هیات به ایران سفر می‌کنند و زمینه همکاری های دوجانبه، بیش از پیش گسترش خواهد یافت؛ همچنین سفر رییس جمهور ایران به ایتالیا حائز توجه و اهمیت است چرا که این سفر زمینه های بازگشایی فعالیت‌های بانکی را مساعد خواهد کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی