عصر بازار

اولین بانک تمام آنلاین دنیا در کره جنوبی تاسیس می‌شود

عصر اعتبار- کره جنوبی اولین کشور دنیا خواهد بود که بانک های جدیدی بدون شعب فیزیکی در آن تاسیس خواهند شد، زیرا تمام فعالیت های این بانک ها از طریق اینترنت انجام خواهد شد.

اولین بانک تمام آنلاین دنیا در کره جنوبی تاسیس می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، نهادهای نظارتی مالی وبانکی در کشور کره جنوب موافقت اولیه خود را با تاسیس بانک های تمام آنلاین که از حمایت دو کنسرسیوم مورد پشتیبانی شرکت Kakao و علی بابای چین برخوردارند، اعلام کرده اند.

    Kakao محبوب ترین خدمات چت همراه را در کره جنوبی ارائه می دهد و بخشی از یک کنسرسیوم متشکل از 11 شریکت تجاری و از جمله واحدهایی از encent Holdings Ltd  و  eBay Inc است. کنسرسیوم دیگر متشکل از 21 شریک تجاری است که KT Corp  و  Alibaba's Alipay Holding Ltd رهبری آن را بر عهده دارند.

    کنسرسیوم مورد حمایت Kakao که بسیاری از غول های تجار کره از جمله Korea Investment & Securities، Kookmin Bank و Loen Entertainment با آن همکاری دارند در گام اول 259.72 میلیون دلار در بانک آنلاین خود سرمایه گذاری خواهد کرد  و در سال 2018 هم بیش از 300 میلیون دلار دیگر سرمایه گذاری در بانک مذکور انجام می دهد. فعالیت بانک مذکور از سال 2016 آغاز می شود.

    کنسرسیوم KT که از همکاری Woori Bank  و  Hyundai Securities‌ بهره می برد از سرمایه گذاری بیش از 200 میلیون دلاری بهره مند خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی