عصر بازار

چگونه از شغلی که حقوق پایینی دارد، نهایت استفاده را ببریم؟

عصر اعتبار- همه ما از شغلی که داریم، توقعات بسیاری داریم که یکی از مهم‌ترین آنها توقع مالی است؛ اما همیشه حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنیم آن چیزی نیست که در ذهن خود به آن فکر می‌کنیم؛ حال سوال اینجاست که درچنین مواقعی چگونه انگیزه شغلی خود را حفظ کنیم تا از کار خود نهایت لذت و استفاده را ببریم؟

چگونه از شغلی که حقوق پایینی دارد، نهایت استفاده را ببریم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، همه ما رویاها و آرزوهای خاص خودمان را داریم و بسیاری از ما امیدواریم تا به ازای سخت‌کوشی‌ای که در کارمان داریم، حقوق خوبی هم بگیریم تا بتوانیم رویاهایمان را محقق کنیم. اگر می‌توانستیم در هر شغلی که هستیم، حقوق مدنظرمان را دریافت کنیم، خبر خوبی بود؛ ولی متاسفانه این اتفاق خوشایند برای همه و در هر شغلی نمی‌افتد.

    به‌گزارش پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، نتایج یک مطالعه توسط موسسه CareerBuilder نشان می‌دهد 65 درصد از کارگران تمام وقت در ایالات متحده حقوق مورد علاقه‌شان را دریافت نمی‌کنند. بعضی وقت‌ها، حقوق و پرداختی در یک شغل از همان ابتدا خیلی پایین است اما افراد اغلب با هدف کسب تجربه به آن شغل تن می‌دهند. بعضی وقتها هم یک شغل همان ابتدا حقوق خوبی دارد اما آنها در ادامه مزایا و اضافه حقوق دریافت نمی‌کنند.

    دلیل شما برای نارضایتی از حقوق و مزایای دریافتی هرچه باشد، همچنان این امکان وجود دارد تا از شغلی که حقوق پایینی دارد، حداکثر بهره و لذت را ببرید. در ادامه به پنج راه برای افزایش رضایت در شغلی که حقوق اندکی دارد، اشاره می‌کنیم.

    تجربه کسب کنید
    اگر در شغل کنونی خود تازه‌کار هستید و تنها به این دلیل آن را انتخاب کرده‌اید که شغلی بهتر از آن پیدا نمی‌کنید، بهتر است به آن به‌عنوان کسب تجربه نگاه کنید. هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از شغلی نیست که نیازها و خواسته‌های شما را تامین نمی‌کند، اما اگر واقعا آن شغل را بخواهید، همچنان می‌توانید از آن نهایت بهره را ببرید. بهتر است از زمان خود برای یادگیری حداکثری نیازها و خواسته‌هایتان استفاده کنید و در عین حال دانش و مهارت‌های خود را نیز در حرفه موردنظر افزایش دهید.

    ارتباط بگیرید
    فارغ از اینکه برنامه داشته باشید برای مدت طولانی در شغل موردنظر بمانید یا خیر، همیشه باید سعی کنید تا در حوزه شغلی خود به دنبال افزایش ارتباطات باشید. ارتباط گرفتن با افراد دیگری که هم حوزه و هم حرفه شما هستند از جنبه‌های مختلفی به شما کمک می‌کند. افرادی که با آنها در ارتباط هستید می‌توانند شما را از موقعیت‌های شغلی دیگر باخبر کرده یا شما به افراد مهم‌تر معرفی کنند.

    درباره وظایف یا عنوان شغلی خود مذاکره کنید
    اگر تازه‌کار هستید، برای این کار احتمالا باید اندکی صبر کنید. اما اگر در این شغل مدتی بوده‌اید و همچنان به آنچه که خواسته‌اید، نرسیده‌اید، احتمالا اکنون وقتش رسیده تا با رییس‌تان ملاقات کرده و با او درباره وظایف شغلی خود مذاکره کنید. اگر وظایف بیشتری را تقبل کنید، شاید بتوانید به رییس‌تان بقبولانید که باید به شما حقوق بیشتری بپردازد. همچنین می‌توانید از او درخواست تغییر پست کنید؛ اگر امکان پرداخت حقوق بیشتر برای کمپانی شما وجود نداشته باشد و ازسویی پیشنهاد شغلی دیگری هم نداشته باشید، بنابراین تغییر پست می‌تواند تاحدودی آلام شما را تسکین دهد و به شما انگیزه ببخشد.

    در جهت ارتقای شغلی و حقوق گام بردارید
    بنابر اعلام CareerBuilder، معادل 56 درصد از کارگران و کارمندان هرگز تقاضای افزایش حقوق نداشته‌اند، اما 66 درصد از آنهایی که از مسئول خود درخواست افزایش حقوق و مزایا کرده‌اند، بلافاصله با آن موافقت شده است. بنابراین، تا زمانی که خودتان نخواهید، نباید توقع افزایش حقوق هم داشته باشید. اگر به شما گفته شد که کمپانی نمی‌تواند فعلا حقوق شما را افزایش دهد یا اینکه برای افزایش حقوق باید بیشتر تلاش کنید، زمان آن است تا به خود تکانی بدهید و با اضافه‌کاری و کمک همکارانتان (البته این یکی خیلی رویایی به نظر میرسد)، شرایط را به نفع خود تغییر دهید و جو منفی که از پرداخت اضافه حقوق به شما جلوگیری کرده را از خود دور کنید.

    خوش پوش باشید
    نخستین چیزی که باید انجام دهید این است که ظاهرتان برای شغلی که می‌خواهید مناسب باشد. «آدام هرلی»، مشاور شغلی می‌گوید: شیوه لباس پوشیدن افراد نشان‌دهنده شخصیت افراد و برداشتی است که می‌خواهند دیگران از آنها داشته باشند. البته مراقبت از سایر جنبه‌های فردی هم به‌همان اندازه مهم است و به بالا بردن اعتماد به‌نفس شما کمک می‌کند. طبق یک مطالعه شغلی که توسط دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد انجام شده، شما می‌توانید همین حالا ظرفیت خود را کاملا به منصه ظهور بگذارید تا خود را برای آنچه که می‌خواهید بدست آورید، آماده کنید. تا جایی که می‌توانید فعالیت‌های مدیریتی را به عهده بگیرید و به دنبال مشکلاتی بگردید که از دید دیگران مغفول مانده یا به آنها توجهی نشده و برای حل آنها راهکار ارائه کنید. درنهایت اطمینان حاصل کنید که در عین جاه‌طلبی، انسان محترم و مودبی هستید. عدم دریافت حقوق و دستمزد، مطابق میل شما مجوز این نیست که آن کار بی ارزش است بنابراین از همین زمان می‌توانید استفاده کرده و خود را برای یک شغل و موقعیت بهتر آماده کنید تا به همه خواسته‌های خود برسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی