عصر بازار

برداشت نامحسوس از حسابهای بانکی مردم در آذربایجان شرقی

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به انتشار خبر "برداشت نامحسوس از حساب مشتریان" در این استان، از بررسی موضوع توسط پلیس خبر داد.

برداشت نامحسوس از حسابهای بانکی مردم در آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ محسن محمودی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتشار اخباری در خصوص برداشت های نامحسوس از حساب های بانکی مردم در آذربایجان شرقی گفت: این موضوع به عنوان یک سوژه در اولویت پلیس فتا بوده و در حال رسیدگی به موضوع هستیم.

    وی با اشاره به اینکه این پرونده ی حساس درحال بررسی است گفت: به دلایل امنیتی و جلوگیری از خدشه وارد شدن به روند پرونده، از توضیحات تکمیلی معذوریم اما در اسرع وقت نتایج بدست آمده را خدمت مردم ارائه خواهیم کرد.

    سرهنگ محمودی با اشاره به اینکه "نشر اکاذیب" و "جرائم اقتصادی" بیشترین حجم جرائم سایبری آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند افزود: بر اساس بررسیهای انجام شده، عدم آگاهی از نحوه ی استفاده از فضای سایبری مهمترین دلیل وقوع جرائم و تخلفات صورت گرفته در این محیط است.

    وی با بیان اینکه پلیس فتا قادر است تمام فعالیت های انجام شده در فضای سایبری را ردگیری و کنترل نماید تصریح کرد: بیش از 80 درصد جرائم سایبری صورت گرفته در آذربایجان شرقی از سوی فتا کشف و عامل رضایتمندی مردم از این مجموعه شده است.

    سرهنگ محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های نوپدید در فضای مجازی از همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی و رسانه ای خبر داد و گفت: تاکید پلیس فتا بر آگاه سازی عمومی و اقدامات پیشگیرانه و اجتماع محور در این مقوله است.

    رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی یادآور شد: بررسیهای انجام شده نشان می دهد افرادی که ناآگاهانه در دنیای مجازی وبگردی می کنند بیش از دیگران در معرض جرائم سایبری قرار می گیرند.

    وی از مردم خواست در تمام رایانه های خود از آنتی ویروسهای قوی و مطمئن استفاده کرده و هرگز رمز دستگاه های الکترونیکی و کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

    سرهنگ محمودی با اشاره به اولین نشست خبری پلیس فتای آذربایجان شرقی از زمان تاسیس در سال 90 افزود: بر اساس سیاست های جدید ناجا، ارتباط تنگاتنگ با رسانه های گروهی و نیز آگاه سازی عمومی برای پیشگیری از جرائم و تخلفات سایبری در اولویت پلیس قرار گرفته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی