عصر بازار

تحصیل کرده ها، پولدارترند

کدام خانوارها بیشترین درآمد را دارند؟

عصر اعتبار- سرپرست ۱۹.۳ درصد از خانوارهای ایرانی بی سواد هستند.

کدام خانوارها بیشترین درآمد را دارند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، خانواده های ثروتمندان بیشتر از کدام طیف هستند؟ درس خوانده اند یا درآمد آزاد دارند؟ سرپرستان خانوار چند درصدشان بی سوادند؟و... از این دست سوال ها زیاد است. سوال های که البته با بالا و پایین کردن سایت مرکز آمار می توان پاسخی آن هم از نوع عدد و ارقامی به دست آورد. براساس گزارش های مرکز آمار ایران، ترکیب سطح تحصیلات سرپرستان خانوار در گروه های مختلف هزینه ای و درآمدی نشان می دهد، ترکیب گروه‌های هزینه‌ای اول با درصد بالاتری از بی‌سوادان و گروه‌های هزینه‌ای 10 با درصد بیشتری از درس خوانده ها همراه بوده است.

    7.9 درصد از پولدارها بی سوادند

    سرپرست 19.3 درصد از خانوارهای ایرانی بی سواد هستند. براساس این گزارش، ترکیب گروه های 10 گانه هزینه برحسب سطح سواد سرپرستان خانوار نشان می‌دهد که از مجموع خانوارهایی که در گروه یک هزینه قرار گرفته‌اند، 58.3 درصد آنها دارای سرپرست بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت در گروه‌های بعدی به ترتیب کاهش می‌یابد و در نهایت در گروه دهم به عدد 7.9 درصد می رسد.

    9.4 درصد از سرپرست ها سیکل دارند

    در رتبه های بعدی، خانواده های با سرپرست دارای سطح سواد کمتر از پنجم ابتدایی حدود 9.4 درصد از کل خانوارها را تشکیل می دهند. توزیع پراکندگی این خانوارها در بین گروه‌های هزینه تقریبا به سمت توزیع نرمال نزدیک شده و همان توزیع آماری از فراوانی نسبی را که در گروه اول و دم هزینه به خود اختصاص داده‌اند، در گروه‌های 9 و 10 نیز همان توزیع آماری را دارند. بیشترین درصد فراوانی نسبی این خانوارها به ترتیب در گروه‌های 3، 4 و 5 است.

    لیسانس ها چند درصدی هستند؟

    درحالی که حدود 7.5 درصد از خانوارهای مناطق شهری دارای سرپرست با سطح سواد لیسانس تا کمتر از فوق لیسانس هستند، بیشتر از 15 درصد از گروه دهم هزینه را این خانوارها به خود اختصاص داده‌اند و حضور آنها در گروه‌های پایین هزینه بسیار اندک است. خانوارهای دارای سرپرست با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر به مراتب شدیدتر می شود. این گروه از خانوارها با اینکه فقط حدود 22 درصد از کل خانوارها را شامل می‌شوند اما فراوانی نسبی آنها در گروه دهم هزینه 6.3 درصد و در گروه‌های 1 و 2 هزینه تقریبا صفر است.

    سطح تحصیلات سرپرستان خانوار

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی