عصر بازار

در سال آینده

قیمت طلا به کمتر از ۹۹۵ دلار می رسد

عصر اعتبار- موسسه تحقیقاتی سیتی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۹۹۵ دلار خواهد رسید.

قیمت طلا به کمتر از ۹۹۵ دلار می رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه تحقیقاتی سیتی در گزارش چشم انداز بازار طلا اعلام کرد: میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2016 نیز کاهش خواهد یافت و به کمتر از 995 دلار خواهد رسید.
    بر اساس این گزارش میانگین قیمت طلا در سال 2017 میلادی نیز به 1025 دلار و در سال 2018 نیز به بیش از 1200 دلار می رسد.
    این گزارش افزود: سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر اعلام سیاست های پولی جدید فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی هستند و این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.
    با توجه به عملکرد ضعیف طلا در سال 2015 میلادی به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی طی ماه های آینده تمایل چندانی برای خرید طلا نداشته و ترجیح خواهند داد تا در بازار اوراق قرضه و سهام سرمایه گذاری کنند.
    این در شرایطی است که احتمالا تقاضای سرمایه گذاری در چین و خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان طی سال آینده همچنان با روندی صعودی روبرو خواهد شد.
    میانگین قیمت هر اونس نقره نیز طی سال آینده به 14.20 تا 14.30 دلار خواهد رسید. میانگین قیمت هر اونس پلاتین نیز سال آینده به 1000 دلار می رسد و قیمت پالادیوم نیز به طور متوسط به 655 دلار خواهد رسید.
    گزارش سایت طلا حاکیست، پیش بینی می شود ادامه روند نزولی قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها طی ماه های آینده تاثیر منفی زیادی بر روند تولید و عرضه جهانی خواهد داشت و این مساله موجب افزایش قیمت فلزات گرانبها در سال های 2017 و 2018 خواهد شد.
    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها تا پایان امسال تحت تاثیر نشست بانک مرکزی اروپا ، نشست مهم فدرال رزرو آمریکا در روزهای 15 و 16 دسامبر، انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص گزارش وزارت کار در زمینه وضعیت بازار اشتغال در ماه نوامبر و همین طور آمارهای مهم اقتصادی چین قرار خواهد داشت.
    تصمیم صندوق بین المللی پول در گنجاندن یوان چین در ذخایر ارزی بین المللی نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو