عصر بازار

مدیرعامل بانک دی:

بهره‌وری و کیفیت را باید از خود شروع کنیم

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک دی گفت: حرکت در مسیر تعالی و سرآمدی برای سازمان‌های امروزی یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و حرکت در این مسیر نیز مستلزم تغییر مثبت سازنده در همه ابعاد سازمانی است.

بهره‌وری و کیفیت را باید از خود شروع کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر احمد شفیع زاده در مراسم تقدیر از تسهیلگران تیم تعالی بانک دی اظهار کرد: مدل‌های تعالی سازمانی یا سرآمدی کسب و کار به عنوان ابزار قوی برای سنجش میزان استقرار در سازمان‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. با بکارگیری این مدل‌ها سازمان‌ها می‌تواند از یک سو میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه‌های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهند و از سوی دیگر عملکرد خود را با سایر سازمان‌ها به ویژه بهترین آنها مقایسه کنند.

    به گفته وی مدل‌های سرآمدی کسب و کار پاسخی است به این سوال که سازمان برتر چگونه سازمانی است؟ چه اهدافی و مفاهیمی را دنبال می‌کند و چه معیارهایی بر رقبای آنها حاکم هستند؟

    مدیرعامل بانک دی در ادامه دغدغه اصلی مدل تعالی سازمانی را کیفیت و بهره‌وری دانست و با بیان اینکه این روزها همه از نبود این مولفه‌ها رنج می‌برند، تصریح کرد: عموما همه ما نسبت به کیفیت پایین خدمات و یا محصولات ابراز نگرانی و ناراحتی می‌کنیم اما از دیگران انتظار داریم که برای بهبود و کیفیت بخشیدن حرکت کنند.

    وی با تاکید بر اهمیت بهره‌وری و کیفیت در بعد فردی و سازمانی خاطرنشان کرد: سرآغاز اصلاح زمانی است که از خودمان شروع کنیم. اگر در کارمان صداقت داشته باشیم و خود را در معرض قضاوت قرار داده و از خود پرسیدیم که چند درصد رنج کیفیت ناشی از عملکرد خودمان است تازه راه جدیدی را آغاز کرده‌ایم.

    شفیع‌زاده با بیان اینکه افراد و سازمان‌های موفق آنهایی هستند که تلاش بیشتری کرده و ابتدا از درون خود شروع می‌کنند، ادامه داد: شما مدیران تعالی در سازمان به یکی از رنج‌های مهم کشور یعنی کیفیت و بهره‌وری می‌پردازید و اگر با عشق و علاقه دنبال این کار باشید و اعتقاد به تغییر حرارت درونی شما باشد، می‌توانید موثر باشید.

    در ادامه این نشست دکتر عظیم نوید تهرانی ـ معاون طرح و توسعه بانک دی ـ ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های بانک دی در مسیر تعالی سازمانی اظهار کرد: پس از اینکه بانک دی در سال گذشته موفق به دریافت جایزه دو ستاره تعالی سازمانی شد، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تعهد به تعالی در کل سازمان انجام شد و اکنون مجموعه بانک با همت همه مدیران به ویژه اعضای تیم تعالی خود را مهیای گام بزرگتری در این مسیر کرده است.

    وی با بیان اینکه گسترش مفاهیم تعالی و عمل به آنها در همه بخش‌ها در دستور کار قرار گرفته است از آموزش کارکنان شعب و شرکت‌های تابعه در زمینه تعالی خبر داد و عنوان کرد که در ماه‌های پایانی امسال و در سال آینده از کمک همه همکاران برای گام برداشتن در مسیر تعالی بهره گرفته می‌شود.

    در ادامه این مراسم مدیرعامل بانک دی از تسهیگران پروژه تعالی سازمانی بانک دی که طی یک سال گذشته در راستای توسعه و تعمیق مفاهیم تعالی سازمانی در بانک تلاش کرده‌اند با اهدای لوح، تقدیر کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی