عصر بازار

کارشناس اقتصاد مسکن:

اتفاق شگفت‌انگیزی با فروش قسطی مسکن روی نمی‌دهد

عصر اعتبار- کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که با فروش قسطی مسکن اتفاق خاص و شگفت‌انگیزی در بازار مسکن روی نمی‌دهد، گفت: فروش اقساطی مسکن کار خوبی است ولی در سطح و اندازه خودش، با این کار بازار از رکود خارج نمی شود.

اتفاق شگفت‌انگیزی با فروش قسطی مسکن روی نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، فرهاد بیضایی افزود: فروش قسطی مسکن در مجموع باعث می‌شود مقداری نقدینگی در حوزه مسکن به جریان بیفتد اما نباید انتظار داشت که یک اتفاق خاص و شگفت‌انگیزی با این برنامه در این بخش روی دهد.

    وی با تاکید بر این‌که خیلی نباید انتظار داشته باشند حجم معاملات مسکن افزایش یابد، تصریح کرد: فروش قسطی مسکن کار مثبتی است البته اگر درست اجرا شود. این برنامه نیازمند شرکت‌های اعتبار سنجی است تا بانک بتواند بر مبنای این اعتبار سنجی مشتریان را ضمانت کند.

    وی با اشاره به این‌که اگر این کار درست انجام نشود ریسک فروش قسطی مسکن بالا می‌رود، ادامه داد: ممکن است با اعتبارسنجی بوروکراسی کار بیشتر شود اما باید توجه داشت با این اقدام ریسک معامله را پایین بیاورد.

    وی با بیان این‌که بانک مسکن با دریافت کارمزد 4 درصدی شرکت اعتبار سنجی راه‌اندازی کند،‌ بیان کرد: سود فروش قسطی مسکن باید نرخ توافقی بین مشتری و انبوه‌ساز باشد.  تعیین نرخ سود خیلی معقول نیست.

    کارشناس اقتصاد مسکن اظهار کرد: باید مشتری و سازنده با هم در خصوص قیمت توافق کنند، دولت نمی‌تواند خیلی در این موضوع دخالت کند فقط می‌تواند اعتبار بانک مرکزی را وسط بیاورد و بازگشت اقساط را تضمین کند، این‌که بخواهد در جزئیات دخالت کند شرایط مهیا نیست.

    بیضایی تاکید کرد: در مجموع فروش اقساطی مسکن کار خوبی است ولی در سطح و اندازه خودش، با این کار اتفاق خاصی نمی‌افتد و بازار از رکود خارج نمی شود تنها تسهیل گری و سرعت گردش پول را در بازار مسکن اندکی بالا می‌برد و ریسک سرمایه‌گذاری کاهش می‌‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو