عصر بازار

از سوی یونسکو ؛

بورس تحقیقاتی ۳۰ هزار دلاری به پژوهشگران جوان اعطا می‌شود

عصر اعتبار- رئیس گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو گفت: یونسکو بورس تحقیقاتی ۳۰ هزار دلاری به پژوهشگران جوان زیر ۳۵ سال فعال در حوزه شیمی سبز اعطا می کند.

بورس تحقیقاتی ۳۰ هزار دلاری به پژوهشگران جوان اعطا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهین گزانی گفت: از سال 2013 یونسکو اقدام به اعطا بورس تحقیقاتی 30 هزار دلاری به پژوهشگران جوان زیر 35 سال اعطا می کند که در سال گذشته این جایزه به مهدی محمدی دانشمند ایرانی تعلق گرفت.

    وی بیان کرد: این بورس به پژوهشگران جوان زیر 35 سال و دارای مدرک دکترا در رشته شیمی تعلق می گیرد که حداقل سه مقاله منتشر شده در مجلات معتبر بین المللی داشته باشند.

    رئیس گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو گفت: همچنین افراد متقاضی این بورس باید پروژه های نوآورانه ای پیشنهاد دهند که نتایج آن پاسخی به یک یا تعدادی از اصول دوازده گانه شیمی سبز باشد و بتوانند آن را در طول یکسال اجرا کنند.

    گزانی خاطرنشان کرد: شیمی سبز یک علم فرابخشی است که محدوده وسیعی از بیوشیمی، ژئوشیمی و شیمی فیزیک تا بیوتکنولوژی را در بر می گیرد و به محیط زیست پاک تر و سلامت بیشتر و همچنین صرفه جویی انرژی منجر می شود.

    وی تصریح کرد: این بورس تحقیقاتی سالانه به 6 محقق جوان تعلق می گیرد که متقاضیان تا اسفندماه باید مدارک خود را به یونسکو ارسال کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی