عصر بازار

بائوج لاهوتی مطرح کرد:

صاحبخانه شدن دهک‌های پایین درآمدی با حذف قیمت زمین

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده ای از قیمت تمام شده مسکن را قیمت زمین تشکیل می دهد، که با رفع این مسئله، قیمت خانه تعدیل می شود و در این راستا ارائه زمین به متقاضیان مسکن که از سطح درآمدی پایینی برخوردار هستند، بسیار مهم است.

صاحبخانه شدن دهک‌های پایین درآمدی با حذف قیمت زمین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی درباره ارائه اقساطی مسکن گفت: توافقی بین انبوه‌سازان مسکن و بانک مسکن درباره ارائه اقساطی مسکن شده و منابع اجرای این طرح از منابع بانک عامل تامین خواهد شد.

    نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:مدل فروش اقساطی مسکن پاسخگوی تقاضای خانوارها با سطح درآمد متوسط به بالا است،البته انجام این مهم،در تحریک بازار مسکن موثر است.

    این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: با توجه به نیاز کشور به مسکن باید ازبخش تولید به اندازه کافی حمایت شود و نباید فراموش کرد که دولت باید از خانه دارشدن تمامی مردم با هرسطح درآمدی حمایت کند و در این راستا باید شرایط کار را برای فعالیت انبوه سازان و سرمایه گذاران را تسهیل کند.

    خانه دار شدن تمامی مردم با هرسطح درآمدی باید در اولویت دولت باشد

    لاهوتی افزود:براساس ماده یک قانون حمایت از تولید مسکن،دولت‌ها می توانند شرایط را برای خانه دارشدن تمامی مردم فراهم کنند.

    وی افزود: درحال حاضر بخش عمده ای ازقیمت تمام شده مسکن را قیمت زمین تشکیل می دهد،که با رفع این مسئله،قیمت خانه تعدیل می شود و دراین راستا ارائه زمین به متقاضیان مسکن که از سطح درآمدی پایینی برخوردار هستند، بسیار مهم است.

    عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآورشد: کاهش صدور پروانه ساخت مسکن،باعث می شود در آینده تعادل بازار عرضه و تقاضا مسکن بهم بخورد؛بنابراین عقب ماندن از تولید مسکن نسبت به تقاضا می تواند به مانند آتش زیرخاکستر باشد و به گرانی قیمت مسکن منجر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی