عصر بازار

معاون مرکز آمار:

علامت خوب خروج از رکود دربازار کار

جمعیت فعال کشورافزایش یافت

عصر اعتبار- معاون مرکز آمار ایران گفت: جمعیت فعال کشور در تابستان سال ۹۳ برابر با ۲۳میلیون و ۷۰۰هزار نفر بود که در تابستان امسال به ۲۵میلیون و ۱۳۹هزار نفر رسیده است.این افزایش نشان می دهد بازار کار ایران بتدریج در حال خروج از رکود است.

علامت خوب خروج از رکود دربازار کار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا زاهدیان افزود: نرخ بیکاری از تابستان 93تا تابستان 94 از9.5درصد به 10.9درصد افزایش یافته است اما این افزایش در حالی است که به تعداد شاغلان کشور بیش از 900هزار نفر افزوده شده است.
    وی با اشاره به تعداد شاغلان کشور طی دو تابستان یادآور شد: افزایش تعداد شاغلان علامت خوبی برای خروج از رکود در بازار کار است.
    تعداد شاغلان در سه بخش مهم اقتصادی(کشاورزی، صنعت و خدمات) در تابستان سال گذشته 21 میلیون و 498هزار و 13 نفر بوده است که در تابستان امسال، به 22میلیون و 401 هزار و 738 نفر رسیده؛ به عبارتی تعداد شاغلان بیش از 903 هزار نفر اضافه شده است.
    زاهدیان همچنین به نرخ مشارکت اقتصادی اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان طی فصل تابستان در سال های یاد شده از 11.7به 13.8درصد رسیده است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی مردان هم از 62.7درصد به 64.2درصد رسیده است.
    به گفته معاون مرکز آمار ایران، افزایش تعداد شاغلان و همچنین بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی نشانه های خوبی برای بازار کار ایران است.
    زاهدیان یادآور شد: نباید فراموش کنیم فارغ التحصیلانی که امروز وارد بازار کار می شوند چهار سال پیش وارد دانشگاه شده اند و به عبارتی می توان آنها را بیکاری تاخیری دانست.
    وی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد شاغلان در کشور افزایش یافت و نرخ مشارکت اقتصادی بیشتر شده است که همه اینها علائم رونق تدریجی بازار کار است.
    وی با اشاره به اینکه چرا هنوزخانواده ها احساس می کنند که شرایط بازار کار مناسب نیست،توضیح داد: این نتیجه گیری به این علت است که آنها بیشتر با بیکاری جوانان سرو کار دارند و نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله23.4 درصد است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به افزایش تقاضای کار زنان تحصیلکرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی