عصر بازار

پیام فدرال‌رزرو خطاب به جهان:

خود را برای افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا آماده کنید

عصر اعتبار- «جانت یلن»، رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در سخنرانی دیروز خود تلویحا به افزایش نرخ بهره بانکی در اجلاس آتی این نهاد پولی اشاره کرد.

خود را برای افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا آماده کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از اقتصادنیوز، «جانت یلن»، رئیس فدرال‌رزرو آمریکا، روز گذشته اعلام کرد: در هفته‌های اخیر، اقتصاد کشور درحال بهبود بوده است. این اظهارات یلن یک معنا می‌تواند داشته باشد و آن این است: در صورتی که شاهد گزارش ضعیف اشتغال در روز جمعه نباشیم، فدرال‌رزرو برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه، نرخ بهره بانکی را در نشست 15 و 16 دسامبر، از پایین‌ترین سطح تاریخی خود یعنی حدود صفر درصد، افزایش خواهد داد اما به‌هر ترتیب، این افزایش ناگهانی نخواهد بود و فدرال‌رزرو نرخ بهره‌را به‌صورت پلکانی افزایش خواهد داد و پس از مشاهده اثرات هر مرحله افزایش نرخ بهره، مرحله بعدی را اعمال می‌کند.

    به‌گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، یلن که در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی‌سی سخنرانی می‌کرد گفت: هر دو اطلاعات اقتصادی و مالی که از ماه اکتبر دریافت کرده‌ایم، همسو با انتظارات ما از بهبود بازار کار بوده است. بااین حال، یلن تاکید کرده که فدرال‌رزرو در افزایش نرخ بهره به آرامی گام برمی‌دارد.

    جانت یلن، در سخنرانی روز گذشته خود گفت: به‌زودی شاهد افزایش نرخ بهره بانکی خواهیم بود که این اقدام فدرال‌رزرو حاکی از بهبود و گذر اقتصاد آمریکا از بحران است.

    به‌گزارش خبرگزاری رویترز، سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو مدتهاست از اجلاس 15 و 16 دسامبر با عنوان تاریخ احتمالی افزایش نرخ بهره برای نخستین بار پس از بحران مالی جهان یاد می‌کنند اما در این مدت مدام درحال تجزیه تحلیل داده‌های مختلف اقتصادی نظیر گزارش اشتغال بوده‌اند.

    سرمایه‌گذاران بر این باورند که فدرال‌رزرو در جلسه آتی کمیته سیاست‌گذاری خود نرخ بهره بانکی را از صفر به 0.25 درصد افزایش خواهد داد؛ اقتصاددانان نیز اجلاس ماه دسامبر را محتمل‌ترین تاریخ برای این تصمیم می‌دانند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی