عصر بازار

حمایت شهرداری اصفهان از سرمایه گذاران خارجی

عصر اعتبار- شهرداری اصفهان از سرمایه گذاران خارجی در جهت صنعت گردشگری این استان حمایت می‌کند.

حمایت شهرداری اصفهان از سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب گفت: امروز تب گردشگری و فعالیت در این زمینه در اصفهان بالا گرفته و تمامی دستگاه ها اهمیت این موضوع را به درستی درک کرده و طالب ورود به این عرصه هستند، اما تنها مشکلی که وجود دارد مسئله سرمایه گذاری است.

    شهردار اصفهان ادامه داد:ما در عرصه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری داخلی، به جهت ماندن سرمایه در درون استان و همچنین سرمایه گذاری خارجی هستیم.

    وی با اشاره به اینکه استان اصفهان چندین سال از عرصه سرمایه گذاری خارجی در زمینه صنعت گردشگری دور بوده عنوان کرد: متاسفانه ما با الفبای سرمایه گذاری خارجی در زمینه گردشگری مشکل داریم و دستگاه های عمومی و دولتی ما نیز در این زمینه و با این مسائل آشنایی کافی ندارند.

    شهردار اصفهان افزود: به همین دلیل باوجود جلسات فراوانی که تاکنون با سرمایه گذاران خارجی برای جذب سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در درون استان داشنه ایم، اما کار به کندی پیش رفته و مورد انتظار نبوده است.

    وی با تاکید بر اینکه انتقال مسئولیت به افرادی که در راس امور گردشگری هستند و با ضرورت و روش‌های جذب سرمایه گذاری خارجی در استان آشنایی دارند موجب ارتقای سطح کیفی این عرصه می شود، گفت: من در مدت کوتاهی که مسئولیت شهرداری اصفهان را بر عهده داشته ام با مراجعات زیادی در راستای جذی سرمایه گذاران خارجی مواجه بوده ام، اما متاسفانه تشریفات اداری و کاغذ بازی این جذب زیاد است و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد می کند.

    مهدی جمالی نژاد خاطرنشان کرد: بدون تردید کسب چندین تجربه موفق در این زمینه می تواند به الگویی مناسب برای اجرای این روند تبدیل شود.

    وی همچنین با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به دستگاه های متعددی مربوط می شود اظهار کرد: مشکلات عرصه گردشگری و حل آنها به همه دستگاه ها مرتبط است و امیدواریم همه بتوانند به صورت همدل و منسجم در این زمینه عمل کرده و پنجره واحد گردشگری را به سوی استان اصفهان بگشایند.

    شهردار اصفهان در ادامه از علم و فناوری، هنر و گردشگری به عنوان سه محور توسعه شهری نام برد و گفت: شهرداری اصفهان در زمینه گردشگری به صورت جدی ورود پیدا کرده و در حال آماده سازی محورهای این عرصه است.
    وی افزود: اصفهان شهری قابل توجه با پتانسیل های بالای گردشگری است که با توجه به هویت غنی آن باید ورودی‌های شاخصی داشته باشد.

    وی ادامه داد: متاسفانه ورودی‌های شهر اصفهان، که در بدو ورود عوامل مهمی در ترسیم چهره شهر در ذهن گردشگران هستند، توسط مشاغل کاذب اشغال شده و باید در این مورد اقدامات جدی صورت گیرد.

    وی خاطرنشان کرد: شهر اصفهان دارای 11 ورودی است که 4 مورد آنها از اولویت بیشتری برخوردار هستند و نقش مهمی در ترسیم چهره شهر دارند.

     


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو