عصر بازار

سفره خانوارهای روستایی در دولت یازدهم چقدر کوچک‌تر شد؟

عصر اعتبار- اگرچه سیر افزایش نرخ تورم در دولت روحانی نزولی بوده است اما در ۲۸ ماه روی کار آمدن دولت یازدهم، به طور متوسط ماهانه ۲۴.۳ درصد سفره خانوارهای روستایی کوچکتر شده است.

سفره خانوارهای روستایی در دولت یازدهم چقدر کوچک‌تر شد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، طبق محاسبات مرکز آمار ایران تورم میانگین در مرداد ماه سال 92 و همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم، 40.6 درصد بوده است. تورم نقطه به نقطه هم 43.6 درصد بود.

    اما در آخرین آماری که در هفته جاری مرکز آمار اعلام کرده، نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه به 12.5 درصد و تورم نقطه به نقطه 9 درصد شده است. این مساله نشان می‌دهد تورم سالانه 28.1 درصد و تورم نقطه به نقطه 34.9 درصد کاهش یافته است.

    اما با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد در کل 28 ماه روی کار بودن دولت یازدهم در مجموع 682.9 درصد به تورم اضافه شده که این نشان می‌دهد به طور متوسط تورم خانوارهای روستایی 24.3 درصد بوده که بیانگر آن است که سفزه خانوارهای روستایی در این مدت به این میزان در هر ماه کوچکتر شده است.


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی