عصر بازار

رئیس بانک ملی قرقیزستان:

بانکداری اسلامی در قرقیزستان رونق می‌گیرد

عصر اعتبار- رئیس بانک ملی قرقیزستان از تأمین اعتبار برای تأسیس یک بانک با اصول اسلامی در این کشور خبر داد.

بانکداری اسلامی در قرقیزستان رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «تالقون‌بیک عبدی‌گلوف» رئیس بانک ملی قرقیزستان از تأمین اعتبار برای تأسیس یک بانک با اصول اسلامی در قرقیزستان خبر داد.

    به گفته وی، توافق افتتاح یک بانک اسلامی در دیدار رئیس جمهور قرقیزستان  با « احمدمحمدعلی مدنی» رئیس بانک توسعه اسلامی انجام شده است.

    رئیس بانک ملی قرقیزستان در ادامه گفت: تاکنون در قرقیزستان تنها یک بانک با اصول اسلامی وجود دارد و بقیه بانک‌ها مقررات اسلامی را اجرا نمی‌کنند.

    رئیس بانک ملی قرقیزستان با اشاره به مواد قانونی در این زمینه، گفت: دولت تغییرات خاصی برای بهینه‌سازی اصول مالی اسلامی انجام خواهد داد که البته، تغییرات در کد مالیاتی و چگونگی مقابله با سیستم بانکداری کنونی به زمان احتیاج دارد.

    قانون‌گذاران قرقیزستان پس از اینکه متوجه نوسانات اخیر سیستم مالی بین‌المللی شدند، موافقت خود را با به کار بستن قوانین مالی اسلامی در بانک‌های این کشور اعلام کردند.

    در این رابطه «دینارا مولدوشیوا» نماینده پارلمان قرقیزستان معتقد است:  دریافت سود براساس قوانین اسلامی، موجب فعال شدن و رشد سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ در کشور خواهد شد.

    وی گفت: در سیستم فعلی بسیاری از افرادی که می‌خواهند برای خود اشتغال ایجاد کنند و یا شغل کنونی خود را توسعه دهند، نمی‌توانند بهره وام دریافتی را بپردازند.

    نماینده پارلمان قرقیزستان تصریح کرد: نمی‌توان گفت که فعالیت بانک‌های فعلی بی‌تأثیر می‌باشد اما هر مشتری باید خود را با شرایط و قوانین سخت آنها تطبیق دهد اما قوانین بانکداری اسلامی دشواری کمتری دارد و با نیاز مردم سازگارتر است زیرا از انعطاف بیشتری با مشتری دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو