عصر بازار

نشست "چشم انداز صنعت طلا و جواهر در دوران پساتحریم"

صنعت طلا و جواهر از داشتن اتاق فکر، محروم است

عصر اعتبار- محمدولی اظهار داشت: در سال ۱۳۶۳ شورای پول و اعتبار مصوبه ای را گذراند که براساس آن صنف طلا وجواهر به عنوان یک کالای لوکس از دریافت وام و تسهیلات محروم شد. اکنون بیش از ۳۰ سال از این مصوبه می گذرد و آسیب بسیاری به این صنعت وارد کرد.

صنعت طلا و جواهر از داشتن اتاق فکر، محروم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عبادالله  محمدولی ، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران، در نشست "چشم انداز صنعت طلا و جواهر در دوران پساتحریم"  که در خبرگزاری ایلنا برگزار شد، گفت:  باید سه دهه گذشته را واکاوی کرد تا ببینیم صنعت طلا وجواهر در کجا بوده است و چه مراحلی را طی کرد و امروز در کجا قرار دارد. باید علل عقب ماندگی را لیست کنیم و بینیم صنعت طلا وجواهر در کجای اقتصاد ایران قرار دارد و می تواند چه کمکی به ایجاد اشتغال دراین مملکت داشته باشد.

    محمدولی اظهار داشت: در سال 1363 شورای پول و اعتبار مصوبه ای را گذراند که براساس آن صنف طلا وجواهر به عنوان یک کالای لوکس از دریافت وام و تسهیلات محروم شد. اکنون بیش از 30 سال از این مصوبه می گذرد و آسیب بسیاری به این صنعت وارد کرد.

    رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران، گفت: در بحث ساختارسازی این صنعت مشاهده می کنیم که اتاق فکری برای این صنعت، ایجاد نشده است. در گذشته کشورهایی که ما با آنها رابطه داشتیم نگاهشان به تولیدات ما بود ولی امروز این مسیر برعکس شده است و ما در حال استفاده از محصولات آنها هستیم، در نتیجه لازم است که مشکلات این صنعت در چنین نشست هایی در رسانه ها و جراید کشور مطرح شود تا مورد توجه مسوولین قرار بگیرد.
    وی افزود: برای ایجاد یک فرصت شغلی اعلام شده است که به 170 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز  است تا یک فرصت شغلی ایجاد شود اما در صنعت طلا و جواهر ما به راحتی می توانیم با سرمایه گذاری اندک، 100 هزار شغل ایجاد کنیم. متاسفانه هنوز صنعت طلا و جواهر از داشتن یک اتاق فکر و مرکز تصمیم گیری محروم است و اگر کوشش‌های سه دهه گذشته فعالان صنعت طلا و جواهر نبود ما در حال حاضر چیزی به نام صنعت طلا و جواهر نداشتیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی