عصر بازار

مدیر عامل سابق بیمه سینا در گفتگو با " عصر اعتبار":

خصوصی سازی در صنعت بیمه، محدود به اعطای مجوز شده است

عصر اعتبار- صفرخانلو گفت: ۱۳ سال از ابلاغ اجرای قانون خصوصی سازی در ایران می گذرد؛ اما صنعت بیمه، این مهم را تنها به اعطای مجوز برای تاسیس شرکت های بیمه ای محدود کرده است.

خصوصی سازی در صنعت بیمه، محدود به اعطای مجوز شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    فریدون صفرخانلو مدیر عامل سابق بیمه سینا با اشار به فرا رسیدن سالروز صنعت بیمه و برگزاری  بیست و دومین همایش بیمه و توسعه، توانگری مالی و مدیریتی  در گفتگو با «عصر اعتبار» اعلام کرد:  مدیران و تصمیم گیران در صنعت بیمه ،همواره بر افزایش سرمایه و ارزش افزوده تاکید دارند؛ اما خصوصی سازی را فراموش کرده و معطوف به ارائه مجوز  برای تاسیس شرکت های بیمه ای شده اند.
    این فعال صنعت بیمه ادامه داد: در شرایط امروز، صنعت بیمه باید ساختار خود را اعم از انسانی، نظارتی، مدیریتی تغییر دهد و با تقویت این بخش ها، در مسیر خصوصی سازی واقعی حرکت کند.
    وی با مد نظر قرار دادن سخنان اخیر رییس کل بیمه مرکزی گفت: اصلاح شرکت های بیمه باید از ترکیب سهامداران، مدیران، شیوه انتصاب و گزینش آنها آغاز گردد و در مراحل بعد به تقویت نیروی انسانی و شبکه فروش  همت گماشته شود.
    صفرخانلو افزود: تا زمانی که زیرساخت های صنعت بیمه اصلاح و تقویت نشود، افزایش سرمایه نمی تواند به این صنعت کمکی کند.
    مدیرعامل سابق بیمه سینا خصوصی سازی در صنعت بیمه را واقعی ارزیابی نکرد و گفت: تا زمانی که مدیریت ها در شرکت های بیمه مادام العمر باشد و مدیران  بر اساس نگرشی سیاسی بر مسند مدیریت تکیه بزنند؛ نمی توان انتظار داشت که شرکت های بیمه، خصوصی شوند.
    وی با اشاره به آیین نامه 90 قانون بیمه مرکزی در خصوص انتصاب و گزینش مدیران اعلام کرد: بر اساس این قانون، مدیر عاملی یک مدیر عامل بانک را بر شرکت بیمه ممنوع می کند و از سویی دیگر مدیران عامل در این صنعت باید حداقل 12 سال تجربه کاری در صنعت بیمه داشته باشد.  اکنون این سوال مطرح می شود که آیا اجرای این آیین نامه، در صنعت بیمه رعایت می شود؟
    صفرخانلو یادآور شد: سرمایه انسانی و تقویت شبکه فروش از دیگر نکاتی  به شمار می رود  که در توانگری مالی شرکت های بیمه گمشده است. از این رو مدیران و فعالان صنعت بیمه باید قبل از ایجاد افزایش سرمایه و ارزش افزوده به فکر تقویت  نیروی انسانی باشند که این روزها محدود به فروش بیمه نامه های ثالث و درمان شده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی