عصر بازار

یک کارشناس:

مسکن قسطی متقاضی نخواهد داشت

عصر اعتبار- یک کارشناس با بیان این‌که متقاضیان واقعی مسکن توان بازپرداخت تسهیلات فروش اقساطی را ندارند، پیشنهاد انبوه‌سازان برای فروش قسطی مسکن را نوعی ایجاد جو روانی و دانه پاشیدن با هدف جذب سرمایه‌های خارج شده از بخش مسکن عنوان کرد.

مسکن قسطی متقاضی نخواهد داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمدرضا سرحدی اظهار کرد: پیشنهاد فروش قسطی مسکن با 3 تا 3.5 میلیون تومان اقساط ماهیانه نوعی دانه پاشیدن برای سوداگران بازار طلا و ارز و دست و پا زدن برای ایجاد تحرک در بازار مسکن است.

    وی افزود: انبوه‌سازان با پیشنهاد همکاری با بانک مسکن برای تضمین تسهیلات اقساطی قصد دارند به نوعی خودشان را به بانک وصل کنند تا بتوانند سرمایه‌هایی که طی دو سه سال اخیر از بخش مسکن خارج شده‌اند را با توجه به وضعیت فعلی بازار طلا و ارز مجددا به بخش مسکن برگردانند لذا هدف این طرح به هیچ عنوان، متقاضیان واقعی مسکن نیستند.

    این کارشناس اقتصاد مسکن تصریح کرد: درآمد ماهیانه غالب مردم بین یک تا 1.5 میلیون تومان است پس چطور می‌توانند ماهیانه 3 تا 3.5 میلیون تومان قسط بپردازند؟ همچنین این رقم با احتساب اقساط تسهیلات 60 و 80 میلیون تومانی به حدود 4.5 میلیون تومان می‌رسد.

    به گفته سرحدی، دولت آن‌قدر پول ندارد که بتواند بازار مسکن را به تحرک وادارد. اگر هم پول داشت در شرایط فعلی اقتصاد کشور، متقاضیان قادر به بازپرداخت تسهیلات نبودند. البته وام‌های 80 میلیونی هنوز به بازار نیامده اما اگر تا سال آینده وارد بازار شود کمکی به اقتصاد مسکن نخواهد کرد و با توجه به سوابق گذشته با هدف سوداگری وارد بنگاه‌ها می‌شود و دست به دست می‌چرخد.

    وی تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد برای بخش مسکن اقدامی صورت دهد ابتدا باید موتور اقتصاد کشور را راه بیندازد. بهبود شرایط اقتصاد کلان به بهبود اشتغال و افزایش توان خریداران منجر می‌شود و سپس بخش مسکن به تحرک درمی‌آید. در غیر این صورت با اقدامات تبلیغاتی هیچ اتفاق مثمرثمری در بخش مسکن رخ نمی‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو