عصر بازار

بانک مرکزی موافقت کرد

کارت خرید کالا به‌زودی با اولویت‌بندی توزیع می‌شود

عصر اعتبار- بانک مرکزی آمادگی خود را برای توزیع کارت اعتباری خرید کالا به ستاد اقتصادی دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرده است و این طرح ظرف ده روز آینده اجرا خواهد شد.

کارت خرید کالا به‌زودی با اولویت‌بندی توزیع می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، طرح توزیع کارت اعتباری خرید کالا یکی از پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که پس از کش و قوسهای فراوان نهایتاً در بسته تسریع خروج از رکود گنجانده شد و مسئولیت تأمین منابع مالی لازم برای آن به‌عهده شبکه بانکی قرارگرفت.

    پس از اعلام این طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت ساده‌ترین قسمت کار را که تعیین کالاهای مشمول این طرح بود، به‌سرعت انجام داد ولی بانک مرکزی که باید در عین تأمین منابع لازم، تبعات تورمی احتمالی آن را نیز بررسی می‌کرد، درگیر مدیریت تأمین منابع و به‌خط کردن شبکه بانکی برای تأمین اعتبار شد.

    این روند ادامه داشت تا نهایتاً هفته گذشته بانک مرکزی آمادگی خود را برای اجرای طرح به ستاد اقتصادی دولت و معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد و اکنون منتظر اعلام رسمی آغاز توزیع کارت اعتباری از سوی دولت هستند.

    از سوی دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز متولی تعیین مشمولان سری نخست دریافت این کارت‌ها و اولویت بندی‌های لازم است.

    بنا بر این گزارش، محدودیت‌های موجود در تأمین منابع لازم برای اجرای این طرح باعث شده، وزارت کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت کارت را اولویت بندی کند، به این ترتیب قرار نیست در مرحله نخست که نهایتاً تا ده روز آینده آغاز می‌شود به همه متقاضیان، کارت داده شود.

    این گزارش حاکی است، بانک مرکزی از ابتدا موظف شده بود، اعتباری متناسب با کالاهای جمع‌شده در انبارهای تولیدکنندگان، برای کارت اعتباری تأمین مالی انجام دهد، بنا بر این به نظر نمی‌رسد این اعتبار رقمی بیشتر از 5هزار میلیارد تومان باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی