عصر بازار

تمهیدات مالیاتی برای سهولت کسب و کار؛

کاهش مالیات سفته و برات از فروردین ۹۵

عصر اعتبار- در راستای ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد اقتصادی و برطرف کردن موانع کسب و کار از ابتدای سال آیند مالیات سفته و برات کاهش می‌یابد.

کاهش مالیات سفته و برات از فروردین ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تابناک، قائم مقام سازمان امور مالیاتی در گفتگو با تابناک اقتصادی در راستای ایجاد سهولت کسب و کار از کاهش مالیات سفته و برات به نیم در هزار از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر مالیات این اوراق سه در هزار است.

    محمد قاسم پناهی توضیح داد: در راستای اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مشاغل خرده‌پا نیز نیازی به ارایه اسناد و مدارک و اظهارنامه ندارند و همه این مشاغل از یک مالیات مقطوع برخوردار خواهند شد.

    او با اشاره به تمهیداتی در راستای شفاف‌سازی سیستم مالیاتی، گفت: در قانون جدید پیش بینی شده است که هر شخص حقوقی در صورتی که 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش درآمد اعلام کرد، یک واحد درصد و حداکثر تا 5 واحد درصد نرخ مالیات مشمول تخفیف شود.

    پناهی همچنین به معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده در مناطق محروم اشاره کرد و یادآور شد: تا پیش از این فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و معدنی مشمول معافیت در مناطق محروم بود اما از سال آینده فعالیت‌های خدماتی مثل ساخت بیمارستان و هتل و همچنین خدمات حمل و نقل نیز مشمول این معافیت خواهد شد. بر اساس قانون در مناطق کمتر توسعه یافته انجام این خدمات تا 10 سال از پرداخت مالیات معاف خواهد بود. اگر این فعالیت ها در شهرک‌های صنعتی این مناطق انجام شود مدت معافیت به 13 سال می‌رسد.

    او افزود: بعد از اتمام 13 سال نیز 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری از محل سودهای سال‌های بعد هم تا زمانی که به میزان سرمایه گذاری اولیه نرسیده باشد از کل سودهای سال‌های بعد مستهلک می‌شود.

    به گفته پناهی، این معافیت‌ها در صورتی برای مودیان اعمال می‌شود که اظهارنامه آنها به موقع ارایه شود. در صورتی که این شرایط یعنی ارایه اطلاعات و اسناد رعایت نشود از معافیت برخوردار نخواهند بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی