عصر بازار

پیش‌بینی مشاوران املاک از بازار مسکن زمستان امسال

عصر اعتبار- در سه ماه پایانی سال آیا تغییری در بازار مسکن صورت می‌گیرد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک شهر تهران به آن پاسخ داده‌اند.

پیش‌بینی مشاوران املاک از بازار مسکن زمستان امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از گذشته سه فصل سخت در بازار مسکن و با توجه به اینکه تنها یک فصل تا پایان سال 94 باقی مانده است، هنوز هم امیدواری‌هایی برای بهبود این بازار وجود دارد، هنوز هم بسیاری از رونق در بازار مسکن صحبت‌ می‌کنند، اما نظر مشاوران املاک در این باره چیست؟

    یکی از مشاوران املاک به اقتصادنیوز گفت: پیش‌بینی‌ها در نیمه دوم سال به این صورت بود که بازار مسکن کمی بهبود پیدا کند، البته در فصل پاییز کمی بازار رونق پیدا کرد، اما این رونق در حدی نبود که بتوان آن را تاثیرگذار در بازار دانست، اما اگر قیمت مسکن کمی تکان بخورد، بازار به طور یقین از رکود خارج می‌شود و از نظر من در فصل پایانی سال بازار بهتر خواهد شد، زیرا تکلیف افرادی که منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای بودند مشخص شده و می‌توانند تاثیر لغو تحریم‌ها بر بازار را پیش‌بینی کنند و از طرفی که میزان خرید و فروش ملک کلنگی در نیمه دوم سال بیشتر شده است، خود نشان‌دهنده پیدایش رونقی در بازار مسکن است.

    مشاور املاک دیگری در شمال تهران بیان کرد: در فصل پاییز به دلیل مصادف شدن با ماه محرم و سفر نتوانستیم تغییرات مثبتی در بازار مسکن مشاهده کنیم، اما نظر شخصی من این است که در دی‌ماه بازار خوبی خواهیم داشت و به امید خدا بازار مسکن کمی رونق می‌گیرد.

    یکی دیگر از مشاوران بیان کرد: ما امیدواریم در زمستان بازار مسکن بهتری داشته باشیم و این موضوع طبیعی است، چرا که همیشه در اواخر سال بازار مسکن کمی رونق می‌گیرد و از طرفی قضیه وام‌های مسکن می‌تواند تاثیرات خوبی در بازار ایجاد کند و برای مثال همین وام‌های جانبازی تا الان توانسته تاثیراتی مثبت در بازار ایجاد کند.

    مشاور املاک دیگری در جنوب تهران گفت: در ماه دوازدهم سال که دیگر بازار مسکن خاموش است، زیرا اکثر مردم در پی خرید عید خود هستند، بنابراین تنها دی و بهمن را پیش رو داریم که گمان نکنم در این دو ماه نیز اتفاق خاصی بیفتد و تمام وعده‌ها برای سال آینده است، زیرا تاثیر لغو تحریم‌ها و همچنین وام‌های مسکن در سال آینده مشخص خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو