عصر بازار

سیف:

دلار برای سرمایه‌گذاری نخرید

ارز تک‌نرخی از تابستان۹۵

عصر اعتبار- رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه قیمت ارز در روزهای گذشته به‌دلیل تقاضای مسافران اربعین و همچنین به‌دلیل تقاضای سفرهای آخر سال میلادی رو به افزایش گذاشت، افزود: ظرف روزهای اخیر روند نزولی قیمت ارز شروع شده و به‌نظر می‌رسد که این روند ادامه می‌یابد و حتماً به وضع تعادلی قبلی برمی‌گردد.

دلار برای سرمایه‌گذاری نخرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این در حالی است که روز گذشته ارزهای معتبر در بازار آزاد ایران با افزایش قیمت مواجه شد. به گزارش ایرنا، هر دلار با 34تومان افزایش 3650تومان خرید و فروش شده است.در این حال ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: با سیاست‌هایی که این بانک دنبال می‌کند ارز دیگر مبنایی برای سرمایه‌گذاری نیست و اگر کسی بخواهد ارز بخرد تا در آینده گران شود حتماً ضرر خواهد کرد. سیف افزود: در گذشته نیز چندین‌بار این موضوع امتحان شد و این جمع‌بندی به عمل آمد و مسلماً قیمت ارز به حدی که الآن در بازار است نخواهد بود و رو به پایین خواهد آمد.

    ایرنا هم گزارش داد: صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار آمریکا را دیروز دوشنبه با 34تومان رشد نسبت به روز یکشنبه، 3هزار و650تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 3هزار تومان رشد، 922هزار و 500تومان تعیین قیمت کردند. هر یورو در بازار آزاد با 10تومان رشد، 3هزار و 940تومان و هر پوند نیز با 10تومان کاهش 5هزار و 450تومان قیمت خورد. این گزارش می‌افزاید: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم نیز با 3هزار تومان رشد، 922هزار و 500تومان و 921هزار تومان تعیین قیمت شد. همچنین نرخ هر نیم سکه بهار آزادی بدون تغییر قیمت 466هزار تومان و هر ربع سکه نیز با یک هزار تومان کاهش 257هزار تومان فروخته شد. البته قیمت‌های اعلام شده در گزارش ایرنا تا ساعت 14دیروز بوده است.

        ارز تک‌نرخی از تابستان95

    رئیس‌کل بانک مرکزی درباره یکسان‌سازی‌ نرخ ارز گفت: فکر می‌کنم حداکثر 6‌ماه پس از لغو تحریم‌ها، رسماً نرخ یکسان ارز را خواهیم داشت. اظهارنظر سیف نشان می‌دهد که یکسان‌سازی نرخ ارز احتمالا از تابستان سال آینده کلید خواهد خورد و تا آن روز همچنان شکاف بین نرخ ارز مبادله‌ای دولتی و ارز آزاد به قوت خود باقی خواهد ماند. به‌گفته وی، یکی از پیش نیازهای تثبیت نرخ ارز ارتباطات بین‌المللی مناسب است که سرعت جابه‌جایی منابع را داشته باشیم و پس از برداشتن تحریم‌ها این کار عملی می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو