عصر بازار

واکنش عسکری به برکناری از ریاست سازمان مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی به برخی اخبار مبنی بر برکناری از ریاست این سازمان واکنش نشان داد و گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده افزایش نمی‌یابد.

واکنش عسکری به برکناری از ریاست سازمان مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی عسکری امروز سه شنبه گفت: بنده استعفایی از ریاست کلی سازمان امور مالیاتی نکرده‌ام و همچنان به عنوان رئیس این سازمان در حال فعالیت هستیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که حتی جانشین شما هم معرفی شده است؟ اظهارداشت: فعلا که اتفاقی رخ نداده است و اگر اتفاقی هم بیفتد، استعفا یا برکناری نخواهد بود بلکه یک تصمیم است.

    در همین حال، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد امروز در حاشیه دیدار با وزیر دارایی لبنان درباره استعفای رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: همین امروز صبح با آقای عسکری در شورای معاونان جلسه داشتیم، ضمن اینکه من استعفایی ندیده‌ام.

    پیش از این، برخی اخبار غیر رسمی از استعفای علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی و موافقت وزیر اقتصاد با این استعفا حکایت داشت. برهمین اساس، گفته شده است که سید کامل تقوی نژاد مدیرعامل فعلی بانک سپه راهی سازمان امور مالیاتی کشور خواهد شد تا جایگزین علی عسکری شود.

    البته انتصاب رئیس سازمان امور مالیاتی نیازمند تصویب هیات دولت و صدور حکم وزیر اقتصاد است که قرار است به زودی مصوبه ای در این باره صادر شود.

    برهمین اساس، علی عسکری برای مدت حدود 6 سال و دو ماه و نیم (از ابتدای مهرماه سال 88 تاکنون) سکان هدایت سازمان امور مالیاتی را بر عهده داشته و در روزهای آینده به طور رسمی با این سمت خداحافظی خواهد کرد. 

    در همین حال، گفته می شود محمدکاظم چقازردی (قائم مقام و عضو هیات مدیره بانک سپه) جایگزین تقوی نژاد به عنوان مدیرعامل بانک سپه خواهد شد.

    جزئیات سیاست‌های مالیاتی بودجه 95

    عسکری همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش اول مهر درباره سیاست‌های مالیاتی بودجه 95 اظهارداشت: اگرچه پیش‌بینی‌های اعداد مالیاتی بودجه هنوز نهایی نشده است اما به طور قطع درآمدهای مالیاتی سال آینده از امسال بالاتر نخواهد بود.

    وی افزود: در پیش‌نویس بودجه سال 95 کل کشور پیش‌بینی رشد مالیات‌ها از پیش‌بینی رشد امسال کمتر است که البته به مفهوم کاهش عدد قدر مطلق مالیات‌ها نیست و تنها میزان رشد آن کمتر خواهد بود.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: تاکنون که 8 ماه از سال می‌گذرد، 83 درصد اهداف مالیاتی بودجه 95 محقق شده و این نشانگر این نکته است که سازمان امور مالیاتی براساس نبض اقتصاد، مالیات دریافت کرده است.

    وی در پاسخ به پرسش دوم مهر درباره نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 95 خاطرنشان کرد: قرار نیست برای بودجه سال 95 عدد مالیات برارزش افزوده افزایش یابد و بنابراین نرخ مالیات بر ارزش افزوده همان چیزی خواهد بود که هم اکنون اعمال می شود.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه در پاسخ به پرسش سوم مهر مبنی بر حذف موانع مالیاتی در قالب 2 هزار قانون شناخته شده زائد از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهارکرد: رشد درآمدهای مالیاتی امسال به زور به 10 درصد خواهد رسید و بنابراین سازمان امور مالیاتی خود را با شرایط رکودی تطبیق داده و براساس آن، مالیات دریافت کرده است.

    وی ادامه داد: اگر اصناف کمتر فروخته باشند، کمتر هم مالیات داده‌اند و ما مالیات اضافه از هیچ یک از فعالان اقتصادی دریافت نکرده ایم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی