عصر بازار

رئیس صندوق بین المللی پول:

اعمال مالیات بر تولید گاز کربن محور مقابله با تغییرات آب و هوایی باشد

عصر اعتبار- رئیس صندوق بین المللی پول خواستار گنجاندن اصلاحات مالی در توافق جهانی نشست تغییرات آب و هوایی شد تا انگیزه مصرف کنندگان برای کاهش مصرف انرژی و افزایش تقاضا برای سوخت های پاک افزایش یابد.

اعمال مالیات بر تولید گاز کربن محور مقابله با تغییرات آب و هوایی باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به نقل از رویترز، رئیس صندوق بین المللی پول خواستار گنجاندن اصلاحات مالی در توافق جهانی نشست تغییرات آب و هوایی شد تا انگیزه مصرف کنندگان برای کاهش مصرف انرژی و افزایش تقاضا برای سوخت های پاک تر افزایش یابد.
    کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول در یادداشتی که در روزنامه آلمانی دیه ولت نوشته گفته است،  بالا بردن هزینه انتشار گازهای گلخانه ای باید محور تلاش ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی قرار گیرد.
    لاگارد می نویسد: «با اعمال یک قیمت عادلانه تر برای تولید گاز دی اکسید کربن، صرف جویی در مصرف انرژی تشویق خواهد شد و تقاضا برای انرژی های پاکتر و سرمایه گذاری در انرژی های سبز مورد تشویق قرار خواهد گرفت.» وی می افزاید، تغییر قیمت ها از طریق تغییر در مالیات های اعمال شده بر مصرف انرژی امکان پذیر است.
    یک توافق جهانی جدید در مورد آب و هوا که این هفته در پاریس در حال بررسی است، احتمالا شامل چیزی بیش از یک زبان مبهم در مورد قیمت گذاری بر تولید گاز دی اکسید کربن خواهد بود. این در حالی است که سیستم تجارت آلاینده های اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته است تعرفه های قابل توجهی را بر آلوده کنندگان عمده محیط زیست اعمال نماید.
    لاگارد می افزاید، بهترین راه برای پیش بردن این ایده تکمیل مالیات بر سوخت فعلی با اعمال یک مالیات جدید بر تولید گاز کربن است که شامل مصرف زغال سنگ، گاز طبیعی و دیگر فرآورده های نفتی باشد. وی در عین حال تاکید کرد که این مالیات ها باید «هوشمند» باشد.
    «مالیات های هوشمند باید به صورت گام به گام اعمال شوند، به نحوی که بودجه های شرکت ها و خانواده ها بتوانند با آن تطبیق داده شوند و تکنولوژی های جدید نیز بتوانند در این راستا به کار گرفته شوند.... پاریس اخیرا شاهد بدترین وجه از خوی بشری بوده است. نشست آب و هوایی فرصتی است برای نشان دادن بهترین وجه از خوی بشری.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی