عصر بازار

سیف:

روابط مالی و بانکی ایران و لبنان گسترش می‌یابد

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: زمینه همکاری بسیاری با بانک‌های لبنانی در نظام بانکی ایران وجود دارد و ما علاقه‌مند به توسعه این روابط هستیم.

روابط مالی و بانکی ایران و لبنان گسترش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف در دیدار با «علی حسن خلیل» وزیر اقتصاد و معاون سیاسی رئیس مجلس لبنان گفت: ما در مذاکره با کشور‌های مختلف، کانال‌های مورد نیاز مالی را متناسب با مبادلات تجاری با طرف مقابل بررسی می‌کنیم ولی در مورد لبنان ظرفیت بانکی این کشور این اجازه را به ما می‌دهد که به حجم مبادلات تجاری کفایت نکنیم.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نظام بانکی لبنان ضمن برخورداری از ثبات و استحکام کاملاً به روز است، تصریح کرد: زمینه همکاری بسیاری با بانک‌های لبنانی در نظام بانکی ایران وجود دارد و ما علاقه‌مند به توسعه این روابط هستیم.

    سیف با اشاره به ظرفیت بالای بخش خصوصی و نیروهای متخصص در بخش‌مالی لبنان که می‌تواند زمینه‌های مساعد همکاری را فراهم کند، اظهارداشت: بانک‌های ایرانی می‌توانند از شبکه شعب بین‌المللی بانک‌های لبنانی استفاده کنند و ما از ایجاد شعبه بانک‌های لبنانی در ایران استقبال می‌کنیم.

    رئیس کل بانک مرکزی، ملاقات هیات بانکی دو کشور را ضروری دانست و افزود: از رئیس‌ کل بانک مرکزی لبنان و مدیران ارشد بانک‌های این کشور دعوت می‌کنم در اجلاس مشترک دو کشور که در ماه‌های آتی به منظور بررسی افق‌های همکاری و ایجاد هیات مشترک بانکی برگزار خواهد شد، حضور یابند.

    همچنین «علی حسن خلیل» وزیر اقتصاد و معاون سیاسی رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بخش مالی هر کشور، بخش حساسی است، گفت:‌ بانک مرکزی لبنان، نقش مهمی در ثبات مالی این کشور داشت و توانست به کمک بخش سیاسی، استحکام مهمی در بخش اقتصادی ایجاد کند، تا حدی که رئیس کل بانک مرکزی لبنان 33 سال تغییر نکرده و این نشانه خوبی است.

    وی با تاکید بر اینکه وضعیت سیاسی ما را وادار کرد که بخش مالی و اقتصادی را از تغییرات سیاسی جدا کنیم، عنوان کرد: با توجه به برخی ویژگی‌های مشترک ایران و لبنان، در ایران نیز این راهکار باید ایجاد شود که سیاست‌های پولی و مالی از تغییرات سیاسی جدا شده و از آنچه در صحنه سیاسی دولت و مجلس است، به طور مستقل عمل کند.

    وزیر اقتصاد لبنان با اظهار تمایل بانک‌های لبنان و سندیکای بانک‌های خصوصی این کشور به گسترش همکاری با نظام مالی ایران، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به پیروزی ایران در پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌های خصمانه، شرایط برای گسترش افق‌های جدید همکاری فراهم شده است و ما خود را ملزم می‌دانیم که تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی