عصر بازار

اعلامیه پذیره‌نویسی سهام شرکت بیمه ملت

عصر اعتبار- به‌اطلاع می‌ر‌ساند به‌استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۶/۰۱/۱۳۹۴ و مصوبه هیئت‌ مدیره مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۵ و مجوز شماره ۴۰۲/۵۳۵۵۹ مورخ ۱۱/۱۰/۱۳۹۳ بیمه مرکزی ج.ا.ایران و مجوز شماره ۱۲۱/۳۲۰۰۳۸ مورخ ۱۵/۰۴/۱۳۹۴ سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر گردید سرمایه شرکت از مبلغ ۲.۰۰۰ میلیارد ریال به‌مبلغ ۲.۶۰۰ میلیارد ریال، افزایش یابد.

اعلامیه پذیره‌نویسی سهام شرکت بیمه ملت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در مهلت تعیین‌ شده جهت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام، تعداد 589.982.508 سهم از سهام جدید توسط سهامداران شرکت پذیره‌نویسی گردیده است. با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور و به‌منظور تحقق افزایش سرمایه، تعداد 10.017.492 سهم 000ر1 ریالی استفاده نشده سهامداران برای پذیره‌نویسی عمومی با عنایت به مجوز شمارة 139430400901095895 مورخ 1394/09/08 ادارة ثبت شرکت ها به‌شرح زیر عرضه می‌گردد:
    1) موضوع فعالیت شرکت:
    1-1- انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی بر اساس پروانه فعالیت صادره از سوی بیمه مرکزی ج.ا.ایران.
    2-1- تحصیل پوشش بیمه های اتکایى از داخل یا خارج از کشور در رابطه با بیمه نامه های صادره
    3-1-  قبول بیمه های اتکایی از صندوق های بیمه محلی، منطقه ای و یا بین المللی به صورت متقابل و در محدوده مورد تایید بیمه مرکزی ایران.
    4-1- سرمایه گذاری از محل سرمایه و ذخایر و اندوخته های  فنی و قانونی در چارچوب ضوابط مصوب شورایعالی بیمه
    تبصره : میزان پذیرش و نگهداری ریسک در چارچوب ضوابطی است که بیمه  مرکزی ج.ا.ایران تعیین و ابلاغ می نماید.  
    2)  مرکز اصلی و نشانی شعب شرکت و کدپستی: مرکز اصلی شرکت شهر تهران، میدان دکتر فاطمی، خیابان چهلستون، پلاک 4 کد پستی 1969935371 است. در صورت لزوم انتقال مرکز اصلی شرکت به هر نقطه دیگر منوط به تصویب هیئت مدیره و با موافقت بیمه مرکزی ایران می باشد. تعیین و تغییر نشانی محل اصلی شرکت بنا به تصویب هیات مدیره و با اطلاع بیمه مرکزی ایران صورت خواهد گرفت. هیات مدیره شرکت می تواند در هر موقع در داخل یا خارج از کشور شعب یا نمایندگی دایر یا منحل نماید. دایر نمودن شعب و نمایندگی در داخل کشور با اطلاع بیمه مرکزی ایران و دایر نمودن شعب و نمایندگی در خارج از کشور پس از اخذ موافقت کتبی بیمه مرکزی خواهد بود.
    * شرکت فاقد هرگونه شعب می‌باشد.
    3) سرمایۀ فعلی شرکت: 2,000,000,000,000ریال،
    4) موضوع افزایش سرمایه: انجام الزامات مصوبۀ مورخ 21/05/91 هیئت وزیران درخصوص تعیین حداقل سرمایه برای مؤسسات بیمۀ غیردولتی و توسعۀ فعالیت های بیمه ای
    5) محل افزایش سرمایه: از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی
    6) مبلغ افزایش سرمایه: 600,000,000,000 ریال ،
    7) مبلغ سرمایه پس از افزایش: 2,600,000,000,000 ریال،
    8) مدت شرکت: نامحدود
    9) نوع سهام: عادی با نام و شرکت فاقد سهام ممتاز است.
    10) ارزش اسمی هر سهم: 000ر1 ریال،
    11) مبلغ مشارکت‌ شده توسط سهامداران شرکت: 589.982.508.000 ریال،
    12)  تعداد سهام قابل عرضه به عموم : 10.017.492 سهم،
    13) مشخصات اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت:

    * شرکت فاقد عضو علی البدل هیئت مدیره می‌باشد.
    14) شرایط حضور و حق رأی صاحبان سهام در مجامع عمومی: در کلیه مجامع عمومی صاحبان سهام شخصاً (یا وکیل یا قائم مقام قانونی آنها) صرفنظر از تعداد سهام خود می تواند حضور به هم رسانند و برای هریک سهم فقط یک رای خواهند داشت .
    تبصره: هرگاه سهامداری سهام خود را به دیگری انتقال دهد، سهامدار بعدی وقتی با واجد بودن شرایط فوق در مجامع عادی و فوق‌العاده حق حضور و رأی دارد که قبل از تشکیل این مجامع، سهامش طبق ماده 9 و 10 اساسنامه حاضر در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت رسیده باشد و یا گواهینامه موقت سهام را در دست داشته باشد و با ارائه یکی از مدارک یاد شده ورقه ورود به جلسه را دریافت کرده باشد.
    15) مقررات اساسنامه راجع به تقسیم سود، تشکیل اندوخته و تقسیم دارایی بعد از تصفیه: تقسیم سود و اندوخته بین صاحبان سهام فقط پس از تصویب مجمع عمومی جایز می باشد و در صورت وجود منافع ، تقسیم 10درصد از سود ویژه سالانه بین صاحبان سهام الزامیست.وضع اندوخته قانونی از سود خالص شرکت مطابق قانون تجارت انجام می شود ، به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی ممکن است قسمتی از سود خالص برای تشکیل سایر اندوخته ها کنار گذاشته شود. علاوه بر اندوخته های مذکور اندوخته های فنی و لازم حسب دستورالعمل های بیمه مرکزی ج.ا.ا باید منظور گردد. مجمع عمومی فوق العاده شرکت به پیشنهاد هیات مدیره می تواند رای به انحلال شرکت بدهد هرگاه شرکت منحل گردد تصفیه امور با متابعت از قوانین و مقررات مربوطه به عمل خواهد آمد.
    16) تعداد و امتیازات سهام ممتاز شرکت: شرکت فاقد سهام ممتاز است.
    17) مبلغ و تعداد اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهم: شرکت فاقد اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام و هر گونه اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام است
    18) مبلغ بازپرداخت‌ نشدۀ اوراق مشارکت: شرکت فاقد مبلغ بازپرداخت‌ نشدۀ اوراق و هر گونه مبلغ بازپرداخت‌ نشدۀ اوراق است
    19) مبلغ دیون شرکت و همچنین مبلغ دیون اشخاص ثالث که توسط شرکت تضمین شده‌است: مطابق با صورت‌های مالی حسابرسی شدۀ 29/12/1393 مجموع بدهی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شرکت به ترتیب برابر با 6.658.833 و 73.522 میلیون ریال می‌باشد. همچنین بر اساس یادداشت 47 همراه صورت‌های مالی حسابرسی شده مزبور بدهی‌های احتمالی به‌همراه مبلغ تضمین‌های اعطایی در خصوص بدهی‌های اشخاص ثالث برابر با 5.000 میلیون ریال می‌باشد.
    20) مدت پذیره‌نویسی: پذیره‌نویسی از اول وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 18/09/1394 آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 28/09/1394 به‌مدت 11روز ادامه خواهد داشت.
    تذکر: چنانچه سقف سرمایة تعیین‌شده قبل از انقضای مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تأمین گردد، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهدشد.
    21) حداقل و حداکثر سهامی که هنگام پذیره‌نویسی باید تعهد شود: حداقل یک سهم و حداکثر 10.017.492 سهم و با رعایت حدود مقرر در ماده 33 قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری.
    22) مشخصات متعهد پذیره‌نویسی و میزان تعهدات آن:

    23) روزنامۀ کثیرالانتشار: روزنامۀ کثیرالانتشاری که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های ناشر در آن منتشر می‌شود روزنامۀ اطلاعات و دنیای اقتصاد می باشد. همچنین اعلامیة مذکور در روزنامه های جهان اقتصاد و عصر اقتصاد (بر اساس مفاد مادة 177 لایحة اصلاحی قسمتی از قانون تجارت) نیز منتشر می گردد.
    24) چگونگی پذیره‌نویسی: با توجه به ثبت شرکت بیمه ملت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، پذیره‌نویسی سهام این شرکت تماماً از طریق شبکه کارگزاری انجام خواهد شد. متقاضیان پذیره‌نویسی می توانند در مهلت تعیین‌شده برای پذیره‌نویسی با مراجعه به شرکت های کارگزاری عضو بورس اوراق بهادار تهران نسبت به ارائه تقاضای سفارش خرید اقدام نمایند. ضمناً خریداران حق تقدم فوق، می‌بایست علاوه بر مبلغ پرداختی بابت حق‏ تقدم، مبلغ اسمی هر سهم را نیز به کارگزار مربوطه بپردازند. وجوه متعلق به پذیره‌نویسانی که سهامی به‌ایشان تخصیص داده نشود، حداکثر ظرف مدت 3 روز کاری از تاریخ صدور مجوز استفاده از موجودی حساب بانکی به آنان مسترد خواهد شد.
    25) مشخصات حساب بانکی ناشر: مبالغ دریافتی توسط کارگزار ناظر باید به حساب زیر واریز گردد:
    حساب شمارۀ 1778302830512 به‌نام شرکت بیمه ملت سهامی عام، نزد بانک سپه شعبۀ میدان ونک کد 1778
    26) کلیۀ اطلاعات و مدارک مربوط به شرکت شامل: اساسنامه، طرح اعلامیۀ پذیره‌نویسی و آخرین صورت‌های مالی به ادارۀ ثبت شرکت¬ها و مؤسسات غیرتجاری تهران تسلیم شده‌است. همچنین گزارش توجیهی هیئت‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه، گزارش بازرس قانونی و بیانیۀ ثبت سهام در دست انتشار در سایت اینترنتی شرکت به آدرس  http://www.melat.ir و سایت رسمی ناشران اوراق بهادار به آدرس www.Codal.ir  در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.
    27)  مشخصات سهامداران:

    28)  نحوه عمل در صورت عدم تکمیل پذیره‌نویسی سهام شرکت:
    شرکت سرمایه گذاری بهمن متعهد می گردد در صورت عدم خرید کل سهام پذیره نویسی نشده حداکثر در 5 روز پایانی مهلت عرضه عمومی سهام پذیره نویسی نشده اقدام به خرید نماید.
    نکات مهم:
    •  مسئولیت صحت و قابلیت اتکای اطلاعات اعلامیه پذیره‌نویسی بر عهدة ناشر است.
    •  ناشر، شرکت تأمین سرمایه، حسابرس، ارزش یابان و مشاوران حقوقی ناشر، مسئول جبران خسارت وارده به سرمایه‌گذارانی هستند که در اثر قصور، تقصیر، تخلف و یا به‌دلیل ارائة اطلاعات ناقص و خلاف واقع در عرضة اولیه که ناشی از فعل یا ترک فعل آن ها باشد، متضرر گردیده‌اند.
    •  ثبت اوراق بهادار نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، به‌منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار و شفافیت اطلاعاتی بوده و به‌منزلة تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت‌ها یا طرح‌های مرتبط با اوراق بهادار توسط سازمان نمی‌باشد.
    •  پذیره نویسان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از موارد یاد‌شده در این اعلامیه مراتب را کتباً به سازمان بورس و اوراق بهادار به آدرس زیر ارسال نمایند.
    تهران – ابتدای خیابان ملاصدرا – شمارة 13 سازمان بورس و اوراق بهادار – اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوارق بهادار سرمایه‌ای
    •  مطابق با ماده 33 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری ، تملک بیش از 20 درصد سهام شرکت‌های بیمه‌ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز نمی‌باشد.
    •  با توجه به مادۀ 6 آیین‌نامه شمار‌ 40 ضوابط تاسیس مؤسسات بیمه غیردولتی مصوب شورای عالی بیمه، مجموع اشخاص زیر در هر حالت یک شخص محسوب می شوند:
    1. شخص حقیقی متقاضی بعلاوه اقارب نسبی و سببی درجه یک از طبقه اول شامل پدر، مادر، فرزند، همسر، پدر و مادر همسر.
    2. شخص حقوقی متقاضی بعلاوه سایر اشخاص حقوقی که متقاضی بطور مستقیم یا با واسطه در آنها بیش از 20 درصد حق رأی داشته باشند.
    3. اشخاص حقوقی که شخص حقیقی متقاضی و یا اقارب مندرج در بند فوق در آن بیش از 20 درصد حق رای داشته باشند.
    4. اشخاص حقوقی که یک شخص حقیقی یا حقوقی همزمان بطور مستقیم یا با واسطه در آنها بیش از 20 درصد حق رای داشته باشند.
    •  در رعایت ماده 4 آیین نامه شماره 40 ضوابط تاسیس مؤسسات بیمه غیردولتی، وزارتخانه ها، مؤسسه های دولتی، مؤسسه ها و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت های موضوع ماده 2 "قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت" نمی توانند جزء مؤسسین شرکت بیمه باشند.
    •  اشخاص حقوقی دولتی و وابسته به آنها نمی‌توانند در پذیره‌نویسی سهام شرکت بیمه ملت(سهامی عام) شرکت نمایند. در صورت شرکت نهادهای مذکور در پذیره نویسی، وجوه واریز‌شده در مدت متعارف عودت خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی