عصر بازار

هنوز دلایل زیادی برای کاهش قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ وجود دارد

عصر اعتبار- بانک آمریکایی مریل لینچ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی با افت بیشتری روبرو خواهد شد و حداقل این مساله در شش ماه نخست سال آینده نمایان است.

هنوز دلایل زیادی برای کاهش قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ وجود دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک آمریکایی مریل لینچ تاکید کرد: قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی تحت تاثیر عوامل مختلفی به خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش نرخ تورم با افت بیشتری روبرو خواهد شد ولی این احتمال وجود دارد که با افزایش نسبی نرخ تورم در شش ماه دوم در اقتصاد آمریکا، قیمت طلا نیز با افزایش روبرو شود.

    بر اساس این گزارش مایکل ویدمر تحلیلگر ارشد بانک مریل لینچ تاکید کرد: ما انتظار نداریم که قیمت جهانی طلا با افت 30 درصدی دیگری روبرو شود ولی این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در سه ماه نخست سال آینده به کمتر از 1000 دلار برسد.

    این بانک در ادامه پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2016 میلادی به کمتر از 1088 دلار خواهد رسید. میانگین قیمت طلا در سه ماه نخست سال آینده به کمتر از 950 دلار می رسد و این رقم در سه ماه دوم به 1050 دلار خواهد رسید.

    برپایه گزارش سایت طلا، روند صعودی قیمت طلا در شش ماه دوم سال آینده آغاز خواهد شد و میانگین قیمت طلا در سه ماه سوم به بیش از 1100 دلار و در سه ماه پایانی سال آینده نیز به 1250 دلار خواهد رسید.

    وی افزود: هنوز دلایل زیادی وجود دارد تا نسبت به ادامه روند نزولی قیمت طلا در شش ماه نخست سال آینده نگران باشیم. سیاست های فدرال رزرو آمریکا نه تنها بر ارزش دلار موثر خواهد بود بلکه بر قیمت فلزات گرانبها نیز تاثیر می گذارد. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب کاهش تقاضا برای فلزات گرانبها می شود و این مساله افت قیمت این فلزات را در پی خواهد داشت.

    وی تاکید کرد: البته اگر افزایش نرخ بهره آمریکا با افزایش نرخ تورم همراه شود این مساله در نهایت می تواند موجب برقراری ثبات در بازار طلا حداقل تا پایان سال آینده شود. به نظر من مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در شش ماه دوم سال آینده نرخ تورم خواهد بود.

    ویدمر گفت: با افزایش احتمالی قیمت نفت در شش ماه دوم سال آینده نرخ تورم با افزایش روبرو خواهد شد. کاهش 50 درصدی قیمت نفت از سال 2014 میلادی تاکنون تاثیر زیادی بر افت نرخ تورم داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی