عصر بازار

در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا؛

طلا به کما رفت

عصر اعتبار- سرمایه گذاران در بازار جهانی طلا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا طی هفته آینده، در حاشیه بازار قرار گرفتند و حتی افت ارزش دلار هم علاقه ای برای خرید این فلز ایجاد نکرد.

طلا به کما رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، هر اونس طلا طی معاملات امروز  با 5 دلار کاهش نسبت به روز پنجشنبه با نرخ 1069 دلار آغاز به کار کرد، این در شرایطی است که بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با 0/2 درصد افزایش به بیش از 1074 دلار رسیده بود.

    از سویی این فلز زرد هفته گذشته به 1045 دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت از فوریه سال 2010 بود اما با افزایش تقاضای خرید معامله گران، بهبود یافته بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس کالاسرمایه گذاران طلا در شرایطی که انتظار می‌رود نخستین افزایش نرخهای بهره آمریکا در حدود یک دهه گذشته در نشست هفته آینده بانک مرکزی این کشور تصویب شود، محتاط شده اند.

    تحلیلگران بانک استرالیا و نیوزیلند هم در گزارشی با اشاره به در پیش بودن نشست بانک مرکزی آمریکا عنوان کردند طلا در بازه محدودی معامله می‌شود زیرا سرمایه گذاران دست نگه داشته و منتظر روشن شدن سیاست پولی آمریکا در هفته آینده هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی